Retargetingstrategi giver 94 personlige donationer

Facebook annoncering
Instagram annoncering

Danmarks borgerlig-liberale tænketank

CEPOS – en forkortelse af Center for Politiske Studier – blev grundlagt tilbage i 2004 af en række mediefolk, tidligere politikere, erhvervsledere, kunstnere og akademikere.

I dag har den uafhængige borgerlig-liberale tænketank en bestyrelse bag sig og Martin Ågerup i spidsen som Direktør.

Med en vision om at påvirke den politiske debat ved at frembringe viden om samfundsindretningen gennem analyse og forskning udarbejder CEPOS konkrete løsninger og forslag til ny politik med henblik på at oplyse både nutidens og fremtidens beslutningstagere.

94

donationer

161,71 kr.

pr. donation

37,74 kr.

pr. 1000 eksponeringer (CPM)

Hvad var målsætningen?

Samarbejdet med CEPOS startede tilbage i november 2019, hvor målsætningen var at styrke deres tilstedeværelse på Facebook med henblik på at maksimere synligheden af deres politiske arbejde gennem personlige donationer.

CEPOS er udelukkende finansieret af private midler, og det primære fokus skulle derfor ligge på CEPOS’ mission for mere personlig frihed til danskerne, højere vækst og en effektiv offentlig sektor.

Løsningen

Efter en indledende analyse af CEPOS’ tilstedeværelse på Facebook, kunne vi hurtigt se, at det politiske engagement på deres side var højt, og at debatlysten var stor. Dette så vi som en oplagt mulighed og påbegyndte derfor en strategi med udgangspunkt i en større udnyttelse af det politiske engagement i annonceringen.

Vi opbyggede en prospecting kampagne, der først skulle fange Facebook-brugernes opmærksomhed gennem CEPOS’ politiske arbejde. Dette blev hovedsageligt gjort gennem engagerende og dragende kreativer, der havde sit fokus på aktuelle analyser, undersøgelser og debatindlæg, som kunne føre dem videre ind på CEPOS’ website.

Næste mål var dernæst at målrette disse politisk engagerede personer for at få dem til at støtte CEPOS’ arbejde for et rigere og friere Danmark gennem donationer. Men at bede om donationer på Facebook kan være en hård opgave. Vores fokus var derfor på retargeting. For ved at skabe tilstrækkelig med opmærksomhed fra de rigtige personer, kunne vi bagefter målrette dem med nyt indhold, der opfordrede til en personlig donation. Dette indhold indebar bl.a. videoer med Martin Ågerup bag kameraet, der fungerede som det primære ansigt udadtil for at skabe både tillid og genkendelighed.

Resultaterne

Siden start af samarbejdet med CEPOS har vi indtil videre formået at fremskaffe 94 donationer i det hele på tværs af Facebook-kampagnerne.

Her har de bærende elementer i denne succes været:

  • Korrekt implementering af sporing til indsamling af relevant og værdifuld data
  • Et grundigt analysearbejde der lagde fundamentet for en effektiv retargetingstrategi
  • Nøje overvågning af performance med udgangspunkt i løbende optimering og tests
”Jeg kan varmt anbefale makeitmedia, som har gjort os markant dygtigere til at anvende sociale medier og opnå den ønskede effekt. makeitmedia er kundevenlige – vender fx altid hurtigt tilbage på henvendelser, og er i det hele taget professionelle og behagelige at arbejde sammen med.”
Martin Ågerup, CEPOS