EBK – Huse hvor familier trives
Med over 45 års erfaring i at bygge fritidshuse af træ, er EBK HUSE i dag Danmarks største producent af individuelle fritids- og sommerhuse.
EBK HUSE er grundlagt i 1976 og har siden da bygget mere end 7500 fritids- og helårshuse. Alle huse produceres på egen elementfabrik og EBK HUSE bygger i dag mellem 200 og 250 huse årligt i både Danmark, Tyskland og hele Norden.
Hvad var målsætningen?
EBK HUSE ønskede at styrke deres tilstedeværelse på Facebook og Instagram gennem annoncering, med primære fokus på at anskaffe sig nye kunder, men også med henblik på at øge brandkendskab generelt.
Løsningen
Vi valgte at aktivere hele EBKs købstragt gennem forskellige kampagnemålsætninger, der passede til de enkelte segmenter. Dvs. at vi Top Funnel gjorde brug af målsætninger som Rækkevidde og Interaktion. Til Mid Funnel brugte vi Trafik og Lead Ads. I Bottom Funnel gjorde vi udelukkende brug af Konverteringer.
Vi startede derfor med at bruge energien øverst og midt i tragten, og når der så var data nok skiftede vi fokus til den nederste del. Den data vi skulle bruge, udsprang fra de konverteringshændelser vi havde opsat på EBKs website. Disse var værdifulde handlinger som personer foretog på hjemmesiden, som f.eks. at hente en prisliste, booke et møde eller bestille et tilbud. Når Facebook Pixel’en havde indsamlet nok data på disse hændelser, kunne vi begynde at optimere mod dem i vores konverteringskampagner.

Tilgangen
SOLID KUNDEDATA SIKREDE GODE MÅLGRUPPER
Målgrupperne vi primært brugte til at indsamle data til konverteringshændelser, kom fra EBK selv i form af forskellige kundelister. Det gjorde at vi kunne lave nogle virkelig gode lookalike målgrupper, da kilderne både var af høj kvalitet og der var mange personer i dem. Listerne i sig selv var også rigtige gode til at ramme meget varme målgrupper til specifikke konverteringskampagner.
LANGE RETARGETING FLOWS TIL EN LANG KØBSREJSE
Den lange købsrejse der er ved køb af at et fritidshus, gjorde at vi måtte udarbejde nogle meget lange retargeting flows. Vi ville gerne undgå at personer så de samme annoncer for mange gange, så løsningen blev at lave sequential retargeting flows med sekvenser der var tilpasset i længden, så de passede til det budskab vi promoverede.
Resultaterne
Vi har i løbet af samarbejdet med EBK formået at indfri den målsætning der blev sat fra starten. EBKs tilstedeværelse på Facebook og Instagram er i dag yderst stærk, og disse kanaler er blevet et fast og værdifuldt aktiv i deres markedsføring – både ift. at styrke EBKs brand og anskaffe nye kunder.
De bærende elementer i denne succes har været:
- Et grundigt planlægningssearbejde på tværs af kampagner
- God dialog og sparring med kunden
- Løbende test- og analysearbejde


















Skal vi tage en snak?
Er du ikke til formularer?
Så giv os et kald på: 28 71 44 70
Eller skriv en e-mail til: mikkel@makeitmedia.dk


