3.432 downloads af prislister og brochurer

Facebook annoncering
LinkedIn annoncering

EBK – nøglefærdige huse

Raunsborg blev grundlagt i 2011 på Sydfyn, samme sted som man i dag også har kontor, laboratorie og produktion. Bag Raunsborg gemmer der sig et spændende partnerskab mellem Plum A/S, som er en af de førende virksomheder inden for udvikling og produktion af professionelle hudplejeprodukter og designer Jim Lyngvild. Et partnerskab der har resulteret i en smuk skønhedsserie til kvinder og en hudpleje og duftserie til mænd.

3.432

downloads

41

bestilte tilbud

3,12%

gns. CTR

Hvad var målsætningen?

EBK HUSE ønskede at styrke deres tilstedeværelse på Facebook og Instagram gennem annoncering, med primære fokus på at anskaffe sig nye kunder, men også med henblik på at øge brandkendskab generelt.

Løsningen

Vi valgte at aktivere hele EBKs købstragt gennem forskellige kampagnemålsætninger, der passede til de enkelte segmenter. Dvs. at vi Top Funnel gjorde brug af målsætninger som Rækkevidde og Interaktion. Til Mid Funnel brugte vi Trafik og Lead Ads. I Bottom Funnel gjorde vi udelukkende brug af Konverteringer

Vi startede derfor med at bruge energien øverst og midt i tragten, og når der så var data nok skiftede vi fokus til den nederste del. Den data vi skulle bruge, udsprang fra de konverteringshændelser vi havde opsat på EBKs website. Disse var værdifulde handlinger som personer foretog på hjemmesiden, som f.eks. at hente en prisliste, booke et møde eller bestille et tilbud. Når Facebook Pixel’en havde indsamlet nok data på disse hændelser, kunne vi begynde at optimere mod dem i vores konverteringskampagner.

Tilgangen

SOLID KUNDEDATA SIKREDE GODE MÅLGRUPPER

Målgrupperne vi primært brugte til at indsamle data til konverteringshændelser, kom fra EBK selv i form af forskellige kundelister. Det gjorde at vi kunne lave nogle virkelig gode lookalike målgrupper, da kilderne både var af høj kvalitet og der var mange personer i dem. Listerne i sig selv var også rigtige gode til at ramme meget varme målgrupper til specifikke konverteringskampagner.

LANGE RETARGETING FLOWS TIL EN LANG KØBSREJSE

Den lange købsrejse der er ved køb af at et fritidshus, gjorde at vi måtte udarbejde nogle meget lange retargeting flows. Vi ville gerne undgå at personer så de samme annoncer for mange gange, så løsningen blev at lave sequential retargeting flows med sekvenser der var tilpasset i længden, så de passede til det budskab vi promoverede.

Resultaterne

Vi har i løbet af samarbejdet med EBK formået at indfri den målsætning der blev sat fra starten. EBKs tilstedeværelse på Facebook og Instagram er i dag yderst stærk, og disse kanaler er blevet et fast og værdifuldt aktiv i deres markedsføring – både ift. at styrke EBKs brand og anskaffe nye kunder. 

De bærende elementer i denne succes har været:

  • Et grundigt planlægningssearbejde på tværs af kampagner
  • God dialog og sparring med kunden
  • Løbende test- og analysearbejde