Samarbejdet fremskaffede op til 2.350 nye kunder

Facebook annoncering
Instagram annoncering

Den moderne markedsplads

inco Cash & Carrys grossist historie startede i 1922 i Kødbyen i København, da en flok høkere grundlagde inco, som en forening. Idéen viste sig at være bæredygtig og foreningens formål blev at indkøbe og opnå stordriftsfordele inden for tørvarer, emballage og konserves. 

Med tiden er kundegruppen udvidet, og inco er i dag leverandør til blandt andet slagtere, caféer, bagere, restauranter, sushi steder, foodtruck samt andre erhvervsdrivende.

170

nye kunder på én måned

38,10 kr.

pr. konvertering

2.350

nye kunder i det hele

Hvad var målsætningen?

inco ønskede at vækste deres kundegruppe gennem Facebook annoncering. Dette var et stort skridt for virksomheden, da de ikke tidligere havde satset på betalt online markedsføring. Tidligere markedsføringsindsatser havde derfor primært været baseret på offline strategier. Forventningerne til annonceringen var derfor ikke så høje, men de var spændt på at se, hvad det kunne skabe af resultater. De fandt dog hurtigt ud af, at et veludarbejdet annonceringssetup kan være yderst effektivt.

Løsningen

Da inco udelukkende henvender sig til virksomheder, var det vigtigt at segmentere ud fra et B2B perspektiv. Vi ville ikke spilde annoncekroner på at nå personer, der ikke var tilknyttet en relevant virksomhed og ikke var i en beslutningstagende rolle. Løsningen blev derfor at gøre brug af virksomhedsdata, da e-mails og telefonnumre tilknyttet denne data primært var til netop beslutningstagere.

Tilgangen

BREDT BRUG AF ANNONCEFORMATER

Ud fra erfaring valgte vi at gøre brug af så mange annoncerformater som muligt. Grunden hertil er, at folk på Facebook har forskellige vaner i forhold til deres interaktion med indhold. Nogen reagerer mere på videoer mens andre har større tendens til at klikke på en annonce, hvis de bliver præsenteret for et billede, hvor de hurtigere kan afkode budskabet. Vi fik derfor både skudt videoer og taget billeder af incos butik, medarbejdere og produkter. På den måde havde vi alt det materiale, vi skulle bruge til at lave annoncer med billede, video, karrusel, samling osv.

TRAFIK TIL KONVERTERING

Da vi ikke havde noget data at optimere efter, blev strategien at lave en trafikkampagne med visning af landingsside som optimering. Når der var samlet nok data på nye kunder, ville vi skifte til en konverteringskampagne med kundetilmelding som optimeringshændelse. Denne hændelse var defineret gennem incos Facebook pixel ud fra den landingsside personer landede på, efter de havde tilmeldt sig som kunde på incos website.

Resultaterne

Den valgte strategi viste sig at være fuldstændig korrekt. Selv trafikkampagnerne, der kun optimerede mod at skaffe visninger af landingsside, præsterede helt enormt godt. inco havde forventet at få 20-30 nye kunder om måneden, men allerede efter første måned havde vi skaffet dem 131 nye kunder til en stk. pris på blot 49,99 kr. 

Da vi så kunne se at prisen pr. kundetilmelding begyndte at stige, havde vi indsamlet nok data til at kunne skifte til en konverteringsoptimering og dermed bringe prisen på tilmeldinger ned igen. Det store datagrundlag har derefter sørget for, at prisen pr. kundetilmelding lige siden har ligget på et stabilt niveau. 

De mange forskellige annonceformater gjorde at vi havde et godt indholdsmæssigt udgangspunkt i testfasen og det sikrede at vi kunne optimere og justere performance efter hvad målgruppen responderede på. Det sikrede at modtagerne af annoncerne aldrig oplevede banner blindness, og vi på den måde ikke løb ind i ad fatigue.