200.000 kr. i gns. omsætning om måneden på leads

LinkedIn annoncering

Kongen af abonnementsløsninger

Bag SignUp Academy står Mette Fruensgaard og Andreas Dirksen – to passionerede abonnements-ildsjæle, der begge var engageret i udviklingen af Plusbog. Med en uddannelse som hhv. Cand. Jur. og som Cand. Oecon. har de en akademisk og strategisk tilgang til det at skabe, udvikle og skalere succesfulde forretninger, kombineret med mange års hands-on iværksætteri.

2.500 kr.

i gennemsnitsværdi pr. lead

200.000 kr.

gns. omsætning om måneden på leads

Hvad var målsætningen?

SignUp Academy ønskede at skabe kvalificerede leads til deres fordelsklub, workshops og forskellige events. De ønskede at annoncere på Facebook, LinkedIn og Google, da de gerne ville vide hvilken kanal der var mest værdifuld for deres virksomhed og dermed fortjente det mest af markedsføringsbudgettet.

Løsningen

Efter et grundigt analyse- og testarbejde kunne vi konkludere at Google Ads var den mindst værdifulde kanal for virksomheden. Dette skyldes at SignUp Academy allerede lå godt placeret på Google rent organisk. Konkurrencen på de mest relevante søgeord var nemlig tæt på ikke at være eksisterende, hvilket gjorde at de uden den store indsats havde gode placeringer på Googles side 1.

LinkedIn viste sig at være den mest værdifulde kanal med flere længder. For selvom at Facebook annonceringen i testfasen gav fornuftige resultater, så kunne det på ingen måde måle sig med den værdi annonceringen på LinkedIn fremskaffede.

På LinkedIn valgte vi at gøre brug af annonceformatet Conversation Ads, der er et meget effektiv format, da det leveres som en InMail, når modtageren er aktiv på LinkedIn. Det gør, at man har brugerens fulde opmærksom, samtidig med at det virker mere personligt. Budskabet blev at de kunne få 10 min. gratis sparring med Andreas ved at udfylde en kontaktformular (LinkedIn Lead Gen Ads).

Resultaterne

Resultaterne var meget overvældende. I løbet af første måned havde vi anskaffet tæt på 100 leads af meget høj kvalitet. Det gik faktisk så godt, at der var en reel bekymring for, om de fik for mange leads for hurtigt og dermed ikke kunne følge med.

Efter nogle måneder fik vi følgende status fra SignUp Academy:

  • Alle leads de fik ind var relevante og af høj kvalitet
  • Hvert eneste lead var i gennemsnit 2500 kr. værd
  • Der blev i gennemsnit genereret over 200.000 kr. om måneden på de leads de fik ind

“makeitmedia er gode til den vigtige dialog med kunden ift. at være lyttende til vores ønsker, og hurtige til at give konstruktiv feedback. At de også er fagligt dygtige, ses af de gode resultater, der taler for sig selv: Vi får pt. så mange kvalitets-leads, at vi knap kan følge med. Det er super flot arbejde!”

Andreas Dirksen, Founder & CEO, SignUp Academy