200.000 kr. i gns. omsætning om måneden på leads

LinkedIn annoncering

Kongen af abonnementsløsninger

Bag SignUp Academy står Mette Fruensgaard og Andreas Dirksen – to passionerede abonnements-ildsjæle, der begge var engageret i udviklingen af Plusbog. Med en uddannelse som hhv. Cand. Jur. og som Cand. Oecon. har de en akademisk og strategisk tilgang til det at skabe, udvikle og skalere succesfulde forretninger, kombineret med mange års hands-on iværksætteri.

2.500 kr.

i gennemsnitsværdi pr. lead

200.000 kr.

gns. omsætning om måneden på leads

Hvad var målsætningen?

SignUp Academy ønskede at skabe kvalificerede leads til deres fordelsklub, workshops og forskellige events. De ønskede at annoncere på Facebook, LinkedIn og Google, da de gerne ville vide hvilken kanal der var mest værdifuld for deres virksomhed og dermed fortjente det mest af markedsføringsbudgettet.

Løsningen

Efter et grundigt analyse- og testarbejde kunne vi konkludere, at LinkedIn var den mest værdifulde annonceringskanal for SignuUp Academy. For selvom at annonceringen på Facebook og Google i testfasen gav nogle fornuftige resultater, så kunne det ikke måle sig med den værdi, annonceringen på LinkedIn genererede.

Strategien på LinkedIn var at gøre brug af annonceformatet meddelelsesannonce, da dette format passede perfekt til det budskab vi skulle ud med. Derudover vidste vi hvor effektivt dette format kan være, gennem erfaring fra andre cases. En meddelelsesannonce leveres som en InMail, når modtageren er aktiv på LinkedIn. Det gør, at man har brugerens fulde opmærksomhed, da langt de fleste åbner meddelelsen og læser de første 2-3 linjer. Der var i gennemsnit 70% åbningsrate, på de meddelelser der blev sendt ud. 

En anden vigtig faktor i denne forbindelse var det personlige præg, da man med disse meddelelser skal have en personlig afsender på. Det gør det langt mere interessant for modtageren, at der er et ansigt og navn på afsender i stedet for blot et firmalogo. Mennesker vil meget hellere interagere med andre mennesker frem for virksomheder – især på en platform som LinkedIn.

Afsenderen af meddelelsesannoncen blev derfor Andreas Dirksen, og budskabet blev at de kunne få 10 min. gratis sparring med ham, ved at udfylde en kontaktformular (LinkedIn Lead Gen Ads).

Resultaterne

Resultaterne var meget overvældende. I løbet af første måned havde vi anskaffet tæt på 100 leads af meget høj kvalitet. Det gik faktisk så godt, at der var en reel bekymring for, om de fik for mange leads for hurtigt og dermed ikke kunne følge med.

Efter nogle måneder fik vi følgende status fra SignUp Academy:

  • Alle leads de fik ind var relevante og af høj kvalitet
  • Hvert eneste lead var i gennemsnit 2500 kr. værd
  • Der blev i gennemsnit genereret over 200.000 kr. om måneden på de leads de fik ind

“makeitmedia er gode til den vigtige dialog med kunden ift. at være lyttende til vores ønsker, og hurtige til at give konstruktiv feedback. At de også er fagligt dygtige, ses af de gode resultater, der taler for sig selv: Vi får pt. så mange kvalitets-leads, at vi knap kan følge med. Det er super flot arbejde!”

Andreas Dirksen, Founder & CEO, SignUp Academy
Liberal Alliance

Skal vi tage en snak?

    Er du ikke til formularer?

    Så giv os et kald på: 28 71 44 70
    Eller skriv en e-mail til: mikkel@makeitmedia.dk