Summit Electronics – eksperter i procesinstrumentering
Summit Electronics er førende eksperter med over 25 års erfaring i procesinstrumentering. Fokus ligger på lineærsensorer, high pressure housings og løsninger til ATEX kapsling af sensorer.
Alle hos Summit Electronics har en elektromekanisk/maskinteknisk baggrund, der gør det muligt at vurdere og analysere alle opgaver med stor faglig bredde. Derudover har alle ansatte hver især mellem 20 og 30 års erfaring med dimensionering, rådgivning og salg af procestekniske komponenter til dansk industri. Produktporteføljen byder desuden på egenproducerede produkter der eksporteres til udvalgte markeder verden over.
Hvad var målsætningen?
Summit Electronics ønskede at blive endnu mere synlige i deres naturlige marked, ved at nå specifikke stillingsbetegnelser inden for relevante brancher. Ved de indledende møder kom vi hurtigt frem til at LinkedIn annoncering var den bedste platform til at løse denne opgave. LinkedIn besidder nemlig den største og mest korrekte data, når det handler om at segmentere efter stillinger, virksomheder eller brancher. Personer på LinkedIn er langt mere tilbøjelige til at opdatere deres stillingsbetegnelser og nuværende virksomhed, end man ser på andre sociale platforme som f.eks Facebook.
Løsningen
LinkedIn gjorde det muligt at gå efter meget specifikke stillinger, i virksomheder som Summit Electronic ønskede kontakt med. Selve kontakten valgte vi at gøre gennem Sponsorerede meddelelser, der fungerer super godt da annoncen kommer i form af en InMail på LinkedIn med en personlig afsender og ikke bare virksomheden. Det fanger brugerens opmærksomhed på en anden måde, da henvendelsen fremstår mere personlig. Herfra gælder det så om at være super skarp på sit budskab og sørge for en god indgangsvinkel.
Som Call to action valgte vi at bruge en kontaktformular via kampagnemålsætningen LinkedIn Lead Gen Ads. Hvis personerne fandt indholdet i beskeden interessant, kunne de trykke på en knap der åbnede en formular direkte i beskeden. Fordelen ved kontaktformularer på LinkedIn er at de åbner lynhurtigt og autoudfylder information fra personernes profiler. Det sikrer en høj fuldførelsesprocent, da det kun kræver et par klik at indsende formularen.

Resultaterne
Ved brug af denne strategi fik Summit Electronics skabt kontakt til de helt rigtige personer i yderst relevante virksomheder. Dette har skabte nye kunder, men også mere relevans og synlighed i de brancher der er vigtige for virksomheden.
De bærende elementer i denne succes har været:
- God dialog med kunden fra starten, der sikrede det rigtige valg af strategi
- Løbende sparring begge veje, der sikrede det rigtige budskab
- Grundige tests af indgangsvinkler til målgruppen


















Skal vi tage en snak?
Er du ikke til formularer?
Så giv os et kald på: 28 71 44 70
Eller skriv en e-mail til: mikkel@makeitmedia.dk


