6.790% i ROAS med Facebook og Instagram som omsætningsbærende kanaler
Sortebro Kro
Sortebro Kro er en af landets smukkest beliggende restauranter, hvor gæster kan se frem til at træde ind i en anden tid i de nænsomt restaurerede stuer, der er over 200 år gamle.
Med en beliggenhed lige ved indgangen til Den Fynske Landsby og John Kofod samt hans kone Melina i spidsen, er den fynske perle i særdeleshed kendt for at arbejde med lokale råvarer fra baghaven, som er med til at skabe appetitlige retter, der altid følger sæsonens gang – deraf er restauranten også kendt som “Smagens Køkken”.
Hvad var målsætningen?
Samarbejdet med Sortebro Kro startede i oktober 2019 og allerede fra starten var der sat ambitiøse målsætninger for omsætningen af dette års salg af nytårsmenu. Målet med annonceringen var dermed at gå efter de hårde konverteringer i form af restaurantens nytårsmenu med annoncering på Facebook og Instagram som de omsætningsbærende kanaler.
Løsningen
Det første, vi gjorde, var at danne os en række strategiske overvejelser i forhold til, hvordan Sortebro Kro kunne opnå øgede synlighed og opmærksomhed af deres nytårsmenu og samtidig skabe volumen i omsætningen af samme med betalt annoncering.
Da Sortebro Kro i forvejen har et stærkt brand og er en anerkendt fynsk restaurant, handlede det ikke kun om at finde frem til nye potentielle kunder. Det handlede også i høj grad om at drage mest mulig nytte af de personer, som allerede kendte og havde udvist interesse i restauranten. Med dette in mente vidste vi, at vores fokus skulle ligge på korrekt brug af tracking, en øget volumen gennem salg af nytårsmenu og det bedst mulige udbytte af annoncerings-mulighederne.
For at opnå maksimalt afkast på annonceringen opdelte vi derfor kampagnerne i to dele. Den første del skulle have til mål at finde frem til nye kunder ved hjælp af det tekniske fundament. Det betød, at data fra tidligere kunder og besøgende skulle fungere som den primære kildemålgruppe. Den anden del havde sit fokus på retargeting for at få fuld værdi af annonceringen. På den måde kunne vi nå ud til personer, der allerede havde udvist interesse i Sortebro Kro og samtidig samle op på personer, der endnu ikke havde gennemført et køb.

Resultaterne
Annonceringen gik ud over alle forventninger og på under 3 måneder formåede kampagnerne at skaffe en ROAS på 6.790%. Heraf lå køb af nytårsmenu helt nede på 27,21 kr. pr. køb.
Bag denne succes har de bærende elementer været:
- Grundig analysearbejde og test af indgangsvinkler til målgrupperne
- Retention gennem et stærkt retargeting-flow
- Løbende optimering og videreudvikling i opsætningen med henblik på at skalere indsats


















Skal vi tage en snak?
Er du ikke til formularer?
Så giv os et kald på: 28 71 44 70
Eller skriv en e-mail til: mikkel@makeitmedia.dk


