Facebook annoncering

Hvorfor målrettet annoncering på Facebook?

 

Brugen af Facebook annoncering er siden 2010 stedet med over 680%, og det er selvfølgelig ikke uden grund. Bare i Danmark alene er der i dag over 3.500.000 brugere på Facebook, og dette betyder naturligvis, at din målgruppe er iblandt dem.

 

Fordelen ved annoncering på Facebook fremfor eksempelvis trykte medier er bl.a., at vi med Facebook annoncering har mulighed for at måle helt præcist, om du rent faktisk tjener penge på hver enkelt annonce. Det betyder i praksis, at du altid vil have et 100% klart overblik over, hvad dine penge bliver brugt til, og du kan se sort på hvidt, at dine annoncer er en positiv investering. Det samme gør sig naturligvis gældende for Instagram annoncering, Snapchat annoncering og LinkedIn annoncering.

 

Vil du gerne opleve mere salg med annoncering på Facebook? Vi er et dedikerede Facebook bureau. Kontakt os i dag og hør nærmere om dine muligheder.

 

 

Sådan laver vi Facebook annoncering

 

Vi hjælper både B2C og B2B virksomheder med at nå ud til nye og eksisterende kunder ved hjælp af Facebook annoncering.

 

Før at vi påbegynder din annoncering på Facebook, starter vi med at klarlægge dine mål og ønsker med annonceringen. På den måde opstiller vi et succeskriterie, som vi arbejder henimod fra dag 1.

 

Derudover starter vi også med en analysefase med det formål at få forståelse for din virksomheds unikke profil, markedet du konkurrerer på og hvordan vi kan kommunikere mest effektivt til din målgruppe.

 

Når vi kender målet, din virksomhed og markedet, kan vi vælge de annonceformater og budskaber der har den bedste effekt til det laveste beløb. på den måde før du mest muligt ud af din Facebook reklame.

 

Prøv vores prisberegner og få din Facebook annoncering pris.

Mikkel

Mikkel Gisleson Steffensen

Tlf: 30 55 56 11
Fælles strategilægning og målgruppeanalyse

Vi aftaler i fællesskab hvilke annoncetyper, der skal oprettes, hvad budskabet er, og hvordan de skal vises. Derudover fastsætter vi sammen et månedligt budget for din Facebook annoncering – altså det beløb, der betales til Facebook for at få annoncerne vist. Hvis du selv har ønsker, idéer eller krav til kampagnen, vil vores arbejde naturligvis tage udgangspunkt i dette.
Med den rigtige målgruppe undgår du at spilde penge på ineffektiv markedsføring. Gennem en grundig analyse vurderer vi, hvilken målgruppe, der bedst reagerer på dine annoncer.

Integrering af Facebook Pixel

En Facebook Pixel er et lille usynligt stykke kode, der indsættes på din hjemmeside eller webshop, som herefter fortæller os helt nøjagtigt, hvad de personer, der klikker på dine annoncer, foretager sig på din hjemmeside. Vi kan bl.a. se, om de ender med at lave et køb, føje et produkt til kurven, tilmelde sig dit nyhedsbrev, eller lignende. Disse informationer bruges til at tilpasse din annoncering på Facebook til det næste skridt i din markedsføring: retargeting.
Vi sørger selvfølgelig for opsætningen af din Facebook Pixel med de relevante indstillinger for din forretning.

Retargeting

En forbruger skal typisk se et produkt flere gange, før personen beslutter sig for at foretage et køb, og det er derfor via retargeting, at Facebook annoncering virkelig skinner igennem og kan skabe værdi for din virksomhed. Ved hjælp af de data, vi har indsamlet via din Facebook Pixel, kan vi målrette dine annoncer til alle de potentielle kunder, der før har besøgt din hjemmeside eller webshop for at minde dem om de produkter, de har kigget på, men endnu ikke købt. Retargeting er samtidig en ekstremt effektiv måde at fastholde sine kunder og få dem til at handle hos dig igen.

Grundige A/B splittests

Splittesting er en metode, der benyttes for at fastslå, hvilke annoncer, der producerer de bedste resultater. Her tester vi løbende forskellige elementer af dine annoncer mod hinanden, og vælger selvfølgelig dem, der performer bedst. På denne måde kommer vi vha. hypoteser og udelukkelsesmetoden hele tiden et skridt nærmere den “perfekte” annonce, og en god splittest kan nemt resultere i op til 10x større kampagnegevinst. Vi laver altid grundige splittests med forskellige kombinationer af eks. farver, billeder og tekster for at sikre, at du altid får de bedste resultater til den lavest mulige pris.

Kreativt grafisk design

Den optimale Facebook annoncering kombinerer tekst, farver, billeder, video og knapper på den rigtige måde for at sikre, at din målgruppe reagerer bedst muligt med annoncerne, når de får dem vist. Dette optimerer klikraten og øger i sidste ende din omsætning. Du kan selvfølgelig levere dine egne billeder og video, hvis du ønsker – ellers kan vi stå for din videoproduktion. Alternativt henter vi selv noget fra vores database, der er relevant for din annoncer.

Løbende optimering

Gennem hele forløbet opdaterer og optimerer vi din annoncering på Facebook. Når din målgruppe har set en annonce flere gange, og annoncens relevans begynder at falde, skifter vi billeder, video og tekst ud, så din målgruppe bliver præsenteret for en ”ny” og frisk annonce, inden de bliver træt af den gamle. På den måde sørger vi for altid at fastholde en høj klikrate på dine annoncer.

Månedlig resultatrapport

Ved afslutningen af hver måned sender vi dig en overskuelig rapport, der viser resultaterne af din Facebook annoncering og vores arbejde fra løbende måned. Som social media bureau, er det vigtigt for os, at der altid er 100% gennemsigtighed i vores arbejde, og derfor kan du selvfølgelig også altid selv logge ind på din annoncekonto og holde øje med, hvordan dine annoncer performer.

Fast konsulent

Du får selvfølgelig tilknyttet en fast konsulent fra makeitmedia. Konsulenten vil altid være behjælpelig med at yde support og svare på alle spørgsmål vedrørende dine annoncer, din strategi eller din aftale med makeitmedia. Vi ønsker, at din Facebook annoncering skal skabe succes for din virksomhed.

Få et tilbud på Facebook annoncering