content ideer

13. september 2019



Her er 8 geniale kategorier – fulde af ideer til blogindlæg og content 


Digital Marketer har udarbejdet en infografik over innovative og geniale indholdsidéer til din virksomhed. Alle der producerer indhold ved, hvor svært det kan være konstant at skulle finde på nye idéer, forblive inspireret og dele ud af sin viden.

Derfor er infografikken fra Digital Marketer utrolig hjælpsom, eftersom ideerne kan kombineres på kryds og tværs, gentages i forskellige serier og generelt hjælpe dig ud af din content-tørke. 

Blogindlæggene er inddelt i otte forskellige kategorier, alt efter hvilken type de er:

  • Useful posts
  • Generous posts
  • Entertaining posts
  • Timely posts
  • Human posts
  • Promotional posts
  • Controversial posts
  • Engaging posts

 

Har du endnu ikke en blog kan du læse en guide her til hvordan du kommer godt i gang: Lav en blog i WordPress


Useful posts: Vis autoritet inden for dit felt

Del din viden om gode værktøjer, succesfulde cases og problemløsninger med dit publikum. Her kan du virkelig vise at du ved noget om dit felt, og er villig til at dele ud af alle dine guldkorn. Nogle blogposts der er særligt gode i denne kategori, er et indlæg om lister, hvor der deles ud af brugbare bøger, podcasts og websites, der er fuld af gode tips og tricks. 

Lav guides til hvordan et værktøj fungerer, eller hvordan det kan skabe noget super brugbart. Giv gode råd til hvordan læserne kan efterligne din succes, og del det op i nogle overskuelige trin.

 

Generous posts: Giv læserne noget af værdi – helt gratis

Måske har du allerede lavet en videoguide, samlet en række gode råd fra ledere i din branche eller skrevet en bog. Giv de gode råd videre, og spred den gode karma. Det prøver vi også på her hos makeitmedia – blandt andet har vi skrevet en bog om Instagram som vi har givet gratis ud på LinkedIn og gennem vores nyhedsbrev.

Det kan være ekstremt værdifuldt at være gavmild. I den gavmilde ånd kan du også rose nogen fra branchen, der gør det godt. Fremhæver du nogle dygtige personer, vil de oftest også fremhæve dig. 

Mere konkret kan du skrive en profil om en succesfuld og dygtig person i dit felt, eller du kan dele de links du har samlet sammen med gode værktøjer, som andre også kan få gavn af. 

 

Entertaining posts: Vis lidt humor 

Det er svært at skrive indhold der er sjovt, men lykkes det, er det super godt for din virksomhed. Det kan være satire, en samling af memes, der er relevante for dit felt eller lav en serie indlæg om nogle af de sjove ting, der sker i din branche. 

Brug gerne visuelle værktøjer som animationer eller memes for at understrege underholdningsværdien i indholdet. 

 

Timely posts: Fortæl om jeres holdning til nyhederne

Disse typer indlæg kan ikke planlægges i god tid, da de gerne skal udkomme mens nyhederne er friske. Del en holdning, vær en del af en større diskussion eller trend, og forklar hvad nyhederne har af betydning for jeres virksomhed. 

Der kan der laves mange slags blogindlæg omkring en enkelt nyhed. Husk at forklare hvad nyheden betyder for dig, for branchen eller måske hvad du har lært af nyheden. Ofte har folk læst nyheden andre steder, men de vil vide hvad det har haft af positive og negative konsekvenser for andre i samme branche.

 

Human posts: Vis hvem I er 

Det er vigtigt at virksomheder viser personlighed, så potentielle kunder ved hvem virksomheden er og hvad den står for. Du kan vise lidt personlighed ved at fortælle om noget du har lært på den hårde måde, ændringer i arbejdsprocessen og hvorfor det var nødvendigt. Det handler altså at vise hvem du er bag facaden. Husk at fejre når der sker noget for virksomheden og del gerne når det går godt, og hvad du har lært af processen. 

Konkrete blogindlæg inden for denne kategori kan for eksempel være et kig bag facaden på nogle af jeres arbejdsgange, eller måske et personligt indlæg om nogle fejl der blev begået tidligere, men som I har lært af. Det er altid mere spændende og vedkommende, når det er en personlig lærdom, der deles online.

 

Promotional posts: Fortæl hvad I sælger, men giv læserne noget af værdi

I denne type indlæg skal der trædes forsigtigt. Ingen gider at læse et stykke content, der er alt for sælgende og selvrosende. Men hvis der vælges et emne, der stemmer perfekt overens med et produkt eller service I har, er det naturligvis oplagt at bruge det som en del af indholdet. 

Fortæl om nye produkter eller services, nye medarbejdere, opsamlingsindlæg fra året der er gået, eller måske nye kunder og deres resultater. Eller brug aktuelle situationer til at flette jer selv ind i indholdet – men naturligvis kun hvis det passer ind. 

 

Controversial posts: Deltag i debatten

Dette er endnu en type blogposts, der ikke altid fungerer for alle virksomheder. Men gøres det rigtigt, kan der skabes diskussioner og debatter, der vil gavne virksomheden positivt. Gøres det forkert, kan virksomheden ende i en uheldig shitstorm. Vælg derfor med omhu om du vil bruge denne type indlæg.

Det kan være at I kritiserer en beslutning der er blevet taget, det kan være kritik af en bestemt virksomhed eller person. Det kan også være et oplæg til debat om noget kontroversielt eller samfundskritisk, der har indflydelse på jeres branche. 

I ved bedst selv hvad der fungerer og passer til jer som virksomhed. Derfor kan det være smart at overveje om I vil tage risikoen. Lykkedes det, kan det dog give jeres virksomhed god omtale. 

 

Engaging posts: Interaktion med publikum

Det kan i sidste ende virkelig betale sig at have et engageret publikum på sin blog eller på de sociale medier. Måske er de ikke kunder lige nu, men får de masser af værdifuldt indhold, der giver stof til eftertanke, kan det måske ændre sig. Og så er det tid og kræfter, der er godt givet ud. 

Lav konkurrencer, stil udfordringer til dit publikum, og stil dem et åbent spørgsmål, som de kan svare på i kommentarfeltet. Få dem til at deltage aktivt, og følg op på dem der svarer og interagerer med dem.

 

Få inspiration fra andre

Det er helt okay at få inspiration fra andre virksomheder. Arbejd videre på deres idéer og gør dem til jeres egne. 

Tag et kig på den lange liste fra Digital Marketer, om ikke der er et par nye idéer iblandt, som kan bruges til at skabe nyt content. Ofte skal der blot en ny vinkel og et par friske øjne til, så kan du hurtigt få en masse indlæg og indhold klar, som kan skabe værdi for virksomheden. Lad indholdet indgå i jeres strategi for annoncering på sociale medier, og så skal du nok se effekten ret hurtigt!

Skal vi samarbejde?

    Skal vi tage en snak?

      Er du ikke til formularer?

      Så giv os et kald på 30 55 56 11
      Eller skriv til info@makeitmedia.dk