fbpx
 

Marketing Guide: Sådan skriver du de bedste overskrifter til din e-mail markedsføring

Marketing Guide: Sådan skriver du de bedste overskrifter til din e-mail markedsføring

1. november 2019


E-mail markedsføring kan være en svær størrelse. De fleste får enormt mange mails hver eneste dag, og mange af dem er fra virksomheder, der gerne vil sælge dem noget. Ved at skille sig ud fra mængden og give jeres mails lidt ekstra opmærksomhed, kan det være at det bliver netop jeres mail der bliver åbnet og klikket på.

Når det kommer til e-mail marketing, kan det især være svært at skulle finde på spændende overskrifter, der vil få jeres open-rate og click-rate til at stige. 

Nedenfor har vi samlet 7 kategorier, der kan bruges til inspiration til både emner og naturligvis til de vigtige e-mail overskrifter.

1. Selvinteresse 

Hvad får folk ud af at åbne e-mailen? Det kan være en rabatkode, gode råd eller et eksklusivt kig på kommende produkter. 

Størstedelen af en webshops e-mail marketing skulle gerne ligge i denne kategori, da folk naturligvis gerne vil have noget ud af den tid de vælger at bruge på at læse e-mails fra virksomheder. 

2. Nysgerrighed 

I denne kategori skal læserens interesse fanges. Det er ikke nemt at fange nogens interesse med så få tegn til rådighed, og samtidig ikke give hele historien væk. 

Pas på med at bruge denne type overskrift for tit, og slet ikke til historier eller nyheder, der ikke er specielt interessante. Men rammer man rigtigt vil det kunne ses på tallene at læserens nysgerrighed er blevet pirret.

3. Tilbud 

Alle elsker et godt tilbud, en giveaway eller en konkurrence. Kører I sådan en, skal det selvfølgelig stå i e-mailens overskrift. Det sikrer at mange flere vil åbne mailen og måske endda deltage i konkurrencen eller gøre brug af tilbuddet.

Der er ingen grund til at skjule noget som folk vil være yderst interesserede i at få fat på – som fx en rabatkode. Derfor skal det stå allerede i mailens overskrift. 

4. Haster/begrænset tilbud/limited edition

Denne type overskrift kender de fleste. Om det er 20% på alle varer, Black Friday eller sommerudsalg, fungerer et tidsbegrænset eller limited edition tilbud altid. Brug den når der er et særligt limited edition tilbud, en begrænset mængde varer eller udsalg, der kun varer et kort stykke tid. 

Det giver tilbuddet noget urgency, der virkelig kan hjælpe med at overbevise kunderne om at gøre brug af tilbuddet lige nu.

5. Nyheder

Er der sket noget nyt i jeres branche, der er relevant for jeres e-mailliste? Ved at give jeres holdning til nogle relevante nyheder for jeres felt, kan I vise at I er eksperter på området og give noget værdifuld viden videre. 

Husk at gør overskriften spændende, for så vil folk gerne læse med – også selvom de har hørt om nyheden før. 

Den type nyheder, der kunne være relevant for netop jeres kunder, er det kun jer der ved. Måske er det om de materialer I bruger i produkterne, en ændring i jeres processer, eller noget helt tredje som I kan bruge til at profilere jer på?

6. Social proof

Sæt fokus på en der er succesfuld inden for jeres felt eller en der bruger jeres produkter. Ved at fortælle om andres handlinger, og forudsat at det er en person folk kan relatere til, er der en mulighed for at det kan inspirere potentielle kunder til at foretage et køb.

Mennesker stoler på andre ligesom dem selv, og brug derfor gerne en helt normal person til at fortælle om deres oplevelse med produktet. Det er ofte langt mere troværdigt end for eksempel en kendis.

7. Historie 

Start med at fortælle historien allerede i overskriften. Fanger det folks interesse, er der en stor del af dem der vil åbne mailen for at læse videre. Det kan være forskellige slags historier, måske om jer selv, en samarbejdspartner eller måske en kunde? 

Fortæl om virksomhedens tilblivelse eller en særlig person, der har spillet en stor rolle. Måske kan der fokuseres på hvorfor virksomheden er der hvor den er i dag. Folk vil gerne støtte op om en god historie og gode værdier. Vis at I er værd at støtte op om allerede i overskriften til jeres e-mail markedsføring.

Bruger I meget tid på overskrifterne til jeres mails?