Dedikeret Facebook Bureau
makeitmedia startede oprindeligt som et 100% dedikeret Facebook Bureau. Vi har arbejdet med annoncering på Facebook og Instagram siden 2014. Vi har derfor fulgt platformene og deres udvikling fra den spæde start. Annonceadministratoren og mulighederne har ændret sig meget gennem tiden. Vores fokus er derfor hele tiden at være first mover på nye tendenser til gavn for vores kunder.
Facebook annoncering bureau, der øger dit salg, din vækst og leverer brandvarme leads
Facebook annoncering er et af vores absolut bedste og mest effektive værktøjer til at ramme potentielle kunder på en platform, hvor 4 ud af 5 danskere befinder sig dagligt.
Som dedikeret Facebook Bureau og Facebook Marketing Partner flytter vi din virksomhed. Vi skaber målbare resultater ikke kun her og nu men på lang sigt. Opgaven er ikke blot at bygge et professionelt Facebook setup, der performer på kort sigt, men at skabe et fundamentet der kan skaleres samtidig med at der kontinuerligt opretholdes en positiv ROI.
Facebook Bureau uden pakkeløsninger
Hvad vil du gerne opnå?
Omfanget af din investering vil altid hænge sammen med dine ambitioner for projektet og det, du gerne vil have ud af samarbejdet. Klik ind på vores prisberegner herunder – så kommer vi med vores bedste estimat for lige netop dit projekt.
Virksomheder vi hjælper med at vinde
Virksomheder vi hjælper med at vinde
Hvorfor vælge makeitmedia som dit Facebook Bureau?
Vi ønsker ikke blot at være dit Facebook Bureau, men en proaktiv samarbejdspartner, der er en aktiv medspiller i forretningen. Vores erfaring er, at denne tilgang skaber grundlaget for et langsigtet og udbytterigt samarbejde.
Vores forretningsmodel er ikke baseret på lange bindinger, men vores resultater for lov at tale for sig selv.
Her er nogle af de primære årsager til, at du bør overveje os som dit Facebook Bureau:
- Du vil opleve at vi arbejder holistisk med Facebook annoncering, og kigger på hele forretningen.
- Du vil opleve at vi ikke kun er dygtige til Facebook annoncering, vi har også forretningsforståelse.
- Du vil opleve at vi skaber en vækstrejse og har fokus på skalering.
- Du vil opleve at vi er proaktive, stiller krav og holder dig orienteret.
- Du vil opleve at vi har forståelse for synergierne på tværs af de forskellige vertikaler.
- Du vil ikke opleve at du bliver tilbudt en pakkeløsning. Vi skræddersyer en løsning med udgangspunkt i din virksomhed.
- Du vil opleve en tæt dialog og ingen automatiseret rapportering.
- Du vil opleve kreativitet i eksekveringen – både hvad angår strategi og kampagneeksekvering.
- Du vil opleve et højt teknisk niveau, hvor du ikke skal spekulere på om tingene er opsat korrekt.
- Du vil opleve vi ikke er gift med en specifik kanal, men at vi tænker performance marketing.
- Du vil opleve at vi afdækker om vi er det rigtige match for dig og din virksomhed.
Holistisk tilgang
Vi er ikke Facebook bureauet, der blot sætter reklamer op. Vi tænker koncepter og strategier der vinder brancher. Diversitet i tilgangen er afgørende, når du arbejder med et bredt udsnit af nicher. Forskelllige cases skal gribes forskelligt an. Der er ikke nogen “one size fits all” eller “unisex løsninger” hos makeitmedia.
Virksomheder er ikke blot i forskellige brancher og sub-nicher – de har også vidt forskellig DNA. Det skal der tages højde for, når der tænkes strategi og eksekvering af kampagner.
Vi sørger for at holde den råde tråd i din kommunikation, så vi kommunikere de værdier og det udtryk, der kendetegner din virksomhed.
Forretningsforståelse
Vi er et af de Facebook bureauer der ikke blot forstår os på Facebook annoncering men også på forretning. Det er en forskel du mærker, når du arbejder sammen med os.
Vi dykker dybt ned i strategien og din branche. Vi fokuserer på de økonomiske nøgletal, der lige netop er vigtig for din virksomhed.
Du vil i et samarbejde med os kunne mærke, at vi gennem tiden har arbejdet bredt med mange brancher og sub-nicher. Det har givet os en erfaring og en ballast, der kommer til udtryk i vores arbejde. Du starter ikke fra 0 med os.
Din vækstpartner
Hvis du stadig ønsker at bruge det samme i annoncebudget efter du har været kunde ved os i et år, så er vi ikke det rigtige match for dig. Vi ønsker at skabe en vækstrejse og skalere dit marketing setup.
Når det hele spiller, og der er en positiv ROI, så handler det om at tænke skalering. Hvordan kan vi gøre det større og bedre!
Derfor vil du opleve, at vi hele tiden har fokus på at optimere og udvikle – det skaber nemlig fundamentet for skalering. Og der kan kun tænkes skalering, når vi performer godt.
Proaktivitet
Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at du tager kontakt. Vi sørger for at holde dig orienteret, så du hele tiden har fingeren på pulsen. Som Facebook Bureau leverer vi et produkt, der ikke er håndgribeligt for mange – netop derfor skal du vide hvad der sker.
Vi overvåger løbende performance, og opsætter automatiske regler. Vi sætter ind med det samme, når det er nødvendigt for at tilsikre kontinuerlig performance.
Vælger du makeitmedia som dit Facebook Bureau, vil du også opleve at blive inddraget – naturligvis i det omfang som er passende for dig. Vi kommer gerne med forslag, idéer og anmoder om ændringer vi ved vil forbedre performance. Denne proaktivitet kan sagtens ligge uden for Facebook annonceringen, men i og med vi ønsker at bidrage til et løft af den samlede forretning, tager vi gerne skyklapperne af og tænker holistisk.
Synergier på tværs af vertikaler
Vi er et Facebook Bureau der arbejder på tværs af de forskellige vertikaler. Derfor forstår vi at tænke din Facebook annoncering ind i samspil med de øvrige marketingaktiviteter. Vi tænker ikke i siloer men langt mere holistisk. Det kan hurtigt blive meget enøjet, hvis der ikke tages højde for øvrige aktivteter.
Du vil opleve at vi gerne kommer med anbefalinger til optimering af de øvrige marketingaktiviteter, så vi får skabt en rød tråd og løftet performance. For os er Facebook blot et værktøj i værktøjskassen.
Ingen pakkeløsninger
makeitmedia er ikke et Facebook Bureau der arbejder med faste pakkeløsninger. Vi skræddersyer løsningen til den enkelte virksomheds ståsted og behov. Vi tror simpelthen ikke på “one size fits all løsninger”.
Eftersom vi ikke arbejder med pakkeløsninger, går vi dybt ned i den enkelte case allerede i den indledende fase, hvor vi afklarer, hvorvidt der er tale om et godt match. Denne tilgang sikrer, at vi ikke overser forretningskritiske tiltag eller specifikke måder der arbejdes på i den pågældende virksomhed og branche.
Tæt dialog frem for automatiseret rapportering
Ingen standardiseret rapportering hver 30. dag – vi tror på vigtigheden i den tætte dialog. Desuden er der meget lidt værdi at hente i standardiseret rapportering. Det er mere støj end det er brugbart.
Der er typisk en håndfuld vigtige KPI’er for den enkelte virksomhed. Det er dem vi fokuserer på i vores rapportering. Vi forsøger ikke at dække os ind med alle mulige tal som alligevel ikke har relevans – for at forsøge at undskylde manglende performance. Fokus er altid på kernen.
Kreativitet i eksekveringen
Konkurrencen intensiveres på Facebook og Instagram i takt med et flere og flere virksomheder rykker en større del af deres marketingbudget på platformene. Den øgede konkurrence og målgruppernes forventning om godt content stiller i stigende krav skærpede krav til Facebook bureauer. Derfor er det afgørende, at vi tænker kreativt i vores eksekvering, og ikke sætter fast i fortidens successer.
Vores kreativitet kommer først og fremmest til udtryk i vores strategi og tilgang. Det er nødvendigt at tænke skævt og ikke blot træde i konkurrenternes fodspor. Der er ofte rigtig meget at hente ved at være first-mover og være den der baner vejen som den første.
Vores kreativitet i eksekveringen kommer også til udtryk i vores copy samt vores arbejde med kreativer. Tiden er forbi hvor halvdårlige stock photos kunne skabe fornuftige resultater. Derfor har du brug for et Facebook bureau med video- og grafiske kompetencer. Vi ser igen igen at kreativerne og annonceteksterne er afgørende for resultaterne.
Højt teknisk niveau
For os er det en selvfølge, at det tekniske niveau skal være højt, hvis du ønsker at være blandt eliten af danske Facebook bureauer. Det er den største naturlighed, at der fra start bliver kørt domæneverificering og korrekt opsætning af tracking, herunder aggregeret hændelsesmåling med prioritering af hændelse, avanceret matchning og API for konverteringer opsættes.
Korrekt opsætning af tracking handler om at forbedre datagrundlaget og sikre korrekt rapportering, men også muligheden for at opnå mere likviditet og data til målretning, hvilket vil føre til bedre performance og bedre resultater.
Performance marketing
Vores udgangspunkt er og vil altid være performance marketing. Selvom vi er et Facebook Bureau, er vi på ingen måde gift med platformen – vi er gift med performance. Vi brænder for at flytte virksomheder og vinde brancher. Og det sker ikke ved at være nostalgiske og enøjet i sin tilgang.
Vi spiller online marketing på flere strenge, og vi ønsker at spille på de strenge, der giver dig mest “bang for the buck”. Sagt med andre ord, vi ønsker at du bruger dine marketingkroner der, hvor du på lang sigt vil opnå det bedste afkast.
Facebook er ikke førstevalget i alle cases. Det vil sige, hvis du kommer til os med et afgrænset marketingbudget, så starter vi naturligvis der, hvor vi kan skabe de bedste resultater for det budget. Du skal ikke køre Facebook annoncering blot for at køre Facebook annoncering – du skal opleve en positiv ROI på din investering. Den positive ROI oplever du kan ved at vi tænker strategisk, når vi udvælger dit kanalmix.
Alternativer til Facebook annoncering?
Eftersom vi som Facebook Bureau ikke har et monogamt forhold til platformen, giver det naturligvis mening at snakke alternativer til Facebook annoncering. Facebook er ikke den hellige gral for alle virksomheder. Nogle gange er der en anden platform, der vil være mere oplagt. Vores udgangspunkt i udvælgelsen af kanaler er der, hvor du vil opnå det største udbytte for dit annoncebudget.
LinkedIn annoncering
LinkedIn annoncering er et oplagt valg, når det kommer til B2B markedsføring. LinkedIn tilbyder nogle meget spændende målretningsmuligheder, der optimerer dine muligheder for at præsentere dine budskaber til de helt rigtige beslutningstagere.
TikTok annoncering
TikTok annoncering er den nye spændende dreng i klassen. TikTok går gennem sammen demografiske udvikling som alle andre sociale medier går igennem. De første til at adoptere platformen er de helt unge – i takt med udviklingen af mediet stiger den gennemsnitlige alder på platformen. Hvis vi kigger på TikTok i USA er over 50% af brugerne +30 år.
Det er desuden muligt at opnå nogle super attraktive CPM-priser på TikTok.
Google Ads
Google Ads tilbyder følgende:
- Google Search Ads
- Google Display Ads
- Google Shopping
- Youtube annoncering
Google Search Ads og Google Shopping bygger på at grundlæggende andet princip end annoncering på sociale medier. Annoncering på sociale medier er baseret på en push-strategi, hvor Google Search Ads og Google Shopping er baseret på en pull-strategi. Med søgeannoncer og shopping-annoncer på Google forsøger du at konvertere folk, der allereder har erkendt et specifikt behov i og med at de laver en søgning på Google. På sociale medier er du ude og forsøge at påvirke målgruppen og opfordre dem til en specifik handling – derfor push-marketing.
Display Ads og Youtube annoncering bygger grundlæggende på samme push-strategi som annoncering på sociale medier.
E-mail markedsføring
E-mail markedsføring er uden tvivl en af de mest oversete kanaler, når det kommer til god performance. e-mail marketing er for mange der de oplever den højeste konverteringsrate. Har du en god mailliste, er der ingen tvivl om, at det er et vigtigt aktiv i din virksomhed – et aktiv som du kan bruge igen og igen.
Har du ingen stor mailliste, så går e-mail marketing og Facebook annoncering godt i spænd. Leadgenerering på Facebook og Instagram er effekt til at opbygge en god mailliste.
Vi er ikke det perfekte match for alle
Vi er ikke det perfekte Facebook Bureau for alle. Det er sandheden, og vi vil ikke forsøge at bilde dig noget andet ind. Vi ønsker ikke at få kunder for enhver pris – vi ønsker at skabe det rigtige match og arbejde med virksomheder der er klar på en vækstrejse. Derfor siger vi ofte nej til at tage cases ind.
Det er ikke arrogance, men en prioritering og en erkendelse af, at vi ikke skal arbejde med alle – Vi er simpelthen modstandere af kortsigtet tænkning. Hvis vi ikke kan se, at det bliver en god case, så ønsker vi ikke at starte et samarbejde op. Facebook er ikke en magisk pille, der forvandler dårlige produkter, dårlige hjemmesider, dårlige kreativer eller et generelt set dårligt fundament til et guldæg. Det kan måske lyde hårdt, men der skal være styr på fundamentet. Facebook annoncering er det lag der bygges på kagen, når du har noget velfungerende der skal skaleres yderligere.
Vi hjælper gerne med at få styr på elementerne, så vi kan starte et samarbejde op. Som virksomhed har du ikke brug for nogen der taler dig efter munden, men nogle der som fagpersoner siger deres mening, udfordrer og gør dig og din virksomhed bedre. Det er den ærlig og kærlighed, vi synes, din forretning fortjener.
Skal vi tage en snak om Facebook annoncering?
Er du ikke til formularer?
Så giv os et kald på: 28 71 44 70
Eller skriv en e-mail til: mikkel@makeitmedia.dk