E-mail marketing er stadig en af de mest indbringende marketingplatforme for virksomheder. Mange har i de senere år påstået at e-mail er et dødt medie, men det er langt fra sandheden og endnu længere fra virkeligheden. 

E-mail marketing er en klassiker af en grund. 

For selvom e-mail ikke er en ny markedsføringskanal, er det faktisk et utroligt effektivt værktøj til både salg, kundepleje og vidensdeling. Der er enormt mange måder at bruge e-mails på, og ikke to virksomheder gør det nødvendigvis på samme måde. 

Virksomheder har efterhånden uendelige muligheder for at annoncere på både Facebook, Instagram, Youtube, Google og mange andre steder – online som offline. 

Men spørger man de danske virksomheder, vil e-mail marketing ofte være den markedsføringskanal som de fleste har til fælles. Det kan der være flere grunde til. Den første er naturligvis at det er effektiv markedsføring. Men derudover er det relativt simpelt og brugervenligt at sætte op, og ikke mindst ret tidsbesparende, hvis der sættes de rigtige automations op fra starten.

Der er faktisk ikke nogle grunde til at lade være. Skal vi komme i gang?  


Hvad er e-mail marketing?

E-mail marketing er brugen af e-mails i en virksomheds markedsføring.  

Virksomheder bruger e-mail marketing til at sende mails ud til en e-mail liste, der består af folk, der sagt ja tak til at modtage mails fra virksomheden. Derfor kan man godt sige, at de fleste på listen er interesserede i virksomheden, eller i hvert fald følge lidt med i hvad der sker. 

Forskellige virksomheder bruger e-mail marketing på forskellige måder. B2C webshops sender nyheder, tilbud og kampagner ud til deres kunder for at få dem til at købe noget. Andre typer virksomheder bruger e-mail listen til at vidensdele, opbygge relationer og skabe brandværdi – og måske i sidste ende også sælge noget.

Hvad kan jeg bruge e-mail marketing til?

E-mail har den store fordel at de bliver sendt direkte til forbrugeren og ender i indbakken. Så selv hvis det eneste forbrugeren foretager sig på nettet er at tjekke sin mail, vil budskabet have en chance for at nå frem til modtageren. 

Og for lige at gentage det vigtigste: Forbrugeren har selv sagt ja til at modtage mailen. Selvfølgelig kan for mange mails irritere og ende med at en afmelding fra nyhedsbrevet, men gøres det rigtigt, er e-mails en af de bedste måder at aktivere sine kunder på.

 

Hvorfor skal jeg bruge e-mail marketing?

Der er næsten kun fordele ved at bruge e-mail marketing. Langt de fleste virksomheder gør det allerede, men de fleste ved ikke hvor utroligt meget der ligger bag ved en succesfuld e-mail marketing strategi.

Ud over selve e-mailens design og brug af virkemidler, ligger der en hel del bag ved at sende de rigtige mails til de rigtige mennesker. Ved at tillægge de forskellige tilmeldinger forskellige tags og værdi, kan man sende mere specialiseret indhold, der passer til den enkeltes interesser og præferencer. 

Som med alt andet annoncering, handler det om at give skræddersyet indhold til folk. Men modsat Facebook annoncering, har de tilmeldte på nyhedsbrevet allerede sagt ja til at modtage indhold og tilbud fra virksomheden. 

En af de vigtigste grunde til at bruge e-mail marketing er prisen. På Facebook er annonceringen auktionsbaseret, der betyder at den højeste byder vinder og får lov til at vise annoncerne. Her betaler annoncører for eksponeringer over for målgruppen på en tredjeparts platform, nemlig paid media.

Har man derimod en stor nyhedsbrevsliste, har du fået kunderne over på owned media, der ikke koster noget at annoncere til. Målgruppen er allerede indsnævret, da de alle har sagt ja tak til at modtage mails fra jer – så de er allerede interesserede i jer som virksomhed. 

 

Vælg den rigtige e-mail marketing platform

Der er mange forskellige e-mail marketing platforme at vælge imellem, og de har alle både fordele og ulemper. Det handler om at vælge en platform, der kan opfylde netop dit behov. Kig derfor på de forskellige features og naturligvis budget inden du vælger den der passer bedst til dig. 

Ofte er det en god idé at danne sig et overblik over hvilke features der er vigtige for lige netop jer. Tit betyder antallet af email subscribers også hvilken pakke man skal vælge.

Her er et par af de mest populære platforme i Danmark: 

  • MailChimp
  • ActiveCampaign
  • CampaignMonitor

Sådan får du din mailliste til at vokse eksplosivt

Dit valg af e-mail marketing platform er nu på plads, og du har allerede noget virkelig godt indhold på hjerte, som du gerne vil dele. Men det kræver naturligvis en række personer at dele det med. Desværre har du næsten ingen e-mailadresser at sende dit fantastiske indhold til.

Langt de fleste der har opbygget et nyhedsbrev fra bunden kan nikke genkendende til ovenstående problematik.

Heldigvis er der efterhånden ret mange kreative tips og tricks til, hvordan virksomheder kan få tilmeldinger til deres nyhedsbrev.

Vi antager på nuværende tidspunkt, at du allerede ved, hvad en mailliste er – og hvorfor du skal have en. Så lad os kaste os ud i, hvordan du får din mailliste til at vokse.

En god leadgenerering-strategi

Du kan næsten ikke tale om tilmeldinger til nyhedsbrev uden også at tale om leadgenerering. Leadgenerering handler nemlig i bund og grund om at få flere kunder i butikken, og det kan altså starte med noget så simpelt som en enkelt tilmelding til dit nyhedsbrev. 

Først og fremmest er det en god idé at starte med at kortlægge en leadgenerering-strategi for, hvordan du kan promovere dit nyhedsbrev med henblik på at indsamle leads.

Og når vi siger leads, mener vi i dette tilfælde en person, der tilmelder sig dit nyhedsbrev i bytte for deres kontaktoplysninger. Det er altså en person, som har udvist interesse for din virksomhed, produkt eller tjeneste.

Så hvordan udarbejder du en god strategi for din leadgenerering?

Helt overordnet er det bedst at starte med at kigge på de kanaler, som din målgruppe befinder sig på. Det er nemlig dem, der skal i spil, når du skal finde frem til dine leads.

Derudover er det en god idé at danne et overblik over alle de aktiviteter, som du har eller påtænker, der kan bruges til at samle leads ind med. Her kan du altid prioritere de mest væsentlige, så du vægter de indsatser, der har størst potentiale højst. 

For at gøre det en smule mere overskueligt for dig, har vi samlet en række konkrete bud på aktiviteter, som du kan drage inspiration fra.

 

Gated content med værdi

Den absolut bedste måde at indsamle leads på er ved hjælp af indhold. Men ikke bare hvilket som helst slags indhold. Vi mener selvfølgelig indhold, der rent faktisk har en vis værdi og som kan gøre en forskel for din potentielle kunde. Det skal jo netop være så værdifuldt, at de indgiver sine oplysninger til dig – helt uden at blinke.

Det er netop den slags indhold, som vi kalder for gated content. Og her er der efterhånden ret mange måder, hvorpå du kan få den mest skeptiske person overtalt.

De mest klassiske eksempler er typisk e-bøger, whitepapers og guides. Måske har du allerede lavet en undersøgelse omkring en branche, skrevet en udførlig guide om søgemaskineoptimering eller en spændende e-bog omkring ledelse i praksis. Er dette tilfældet, så er det nu, du skal give den væk. Du får en tilmelding til nyhedsbrevet, og de får værdifuld viden. 

Du kan eksempelvis også starte med bare at give det første kapitel væk, og dernæst bede om deres e-mail for at få tilsendt den resterende del af e-bogen.

Der er i hvert fald et hav af muligheder, når det kommer til gated content. Det er vigtigste er bare, at indholdet har værdi for modtageren.

Du tænker måske nu, jamen må man overhovedet få en person til at indgive deres oplysninger i bytte for et stykke content?

Ja, det må du gerne – så længe at den registrerede har givet sit samtykke. Her skal samtykket være “frivilligt, specifikt, informeret og utvetydigt”. Personen skal altså ikke være i tvivl om, hvad de kommer til at modtage i fremtiden i et markedsføringsøjemed. Brug gerne lidt ekstra tid på at sætte dig ind i betingelserne, hvis du er i tvivl. Det kan du bl.a. gøre her.

For rigtig mange forbrugere er det ikke noget særligt at give sin e-mail væk til en virksomhed – men det kan betyde rigtig meget for virksomheden at have mange mails på listen. 

 

Leadannoncer på Facebook

Du kan selvfølgelig ikke forvente fra start, at alle dine potentielle leads ved hvilken guldgrube af viden, du sidder på. Det bliver du nødt til at fortælle dem.

Det betyder også, at det kan være en rigtig god idé at kaste penge efter at få distribueret dit mest værdifulde content for at få mest muligt udbytte. Og her anbefaler vi stærkt leadannoncer Facebook.

Med leadannoncer på Facebook har du mulighed for at målrette mod din målgruppes interesser, brancher og titler. Derudover kan du oprette en kopimålgruppe (lookalike audience), der ligner de personer, der minder om dine mest værdifulde kunder. Og det er bare for at nævne nogle få. Mulighederne er nemlig mange, når det kommer til annoncering.

Og ved du hvad det helt smarte ved leadannoncer er? 

Når en person trykker på din annonce, dukker der en formular op, som allerede er udfyldt med deres Facebook-kontaktoplysninger og dermed klar til at blive sendt direkte videre ind på din mailliste.

Det betyder også, at personen udfylder formularen direkte på platformen uden at skulle omkring en landingsside først, hvilket i høj grad kan være med til at reducere frafaldet.

Hvis du dog ikke ønsker at downloade dine leads fra annoncerne manuelt og herefter tilføje dem til din mailliste, så kan du også vælge at gøre brug af en smart integrationstjeneste.

Heldigvis findes der et hav af integrationstjenester, som du kan benytte til at forbinde dine leadannoncer på Facebook med din e-mail marketing platform.

Vi er eksempelvis utrolig glade for tjenesten Zapier, der bl.a. hjælper os med at forbinde vores leadannoncer på Facebook med vores mailliste i ActiveCampaign, så vi ikke behøver at løfte en finger. 

 

Den klassiske pop-up

Udover leadannoncer på Facebook har du også muligheden for at lave den helt klassiske pop-up på hjemmesiden, hvor de besøgende har mulighed for at tilmelde sig dit nyhedsbrev via en formular.

Den klassiske pop-up har dog fået en del kritik de seneste år. For nu om dage får man åbenbart en pop-up til nyhedsbrevet smidt i hovedet, før du overhovedet kan nå at starte med at læse en artikel eller blogindlæg.

Men hvad nu hvis vi fortæller dig, at det kan gøres på en langt mere effektiv måde – og mindre irriterende?

For det første kan vi ikke komme udenom, at pop-ups på hjemmesiden kan være fordelagtige, da de netop er så synlige. Langt de fleste scroller nemlig slet ikke ned til bunden af hjemmesiden (footeren), hvor mange ofte indsætter formularen til deres nyhedsbrev. 

For det andet kommer pop-ups også med en lang række af muligheder i forhold til målretning og segmentering. Du har nemlig mulighed for at skubbe målrettede budskaber og tilbud ud, der kan øge dine chancer for at flere tilmelder sig dit nyhedsbrev – altså bruge en gulerod til at lokke med. Det kan eksempelvis være rabatkuponer til din webshop, en spændende konkurrence, hvor de kan vinde en relevant præmie eller din seneste e-bog, som tilbyder værdifuld viden for den besøgende.

For det tredje er en pop-up ikke som sådan indlejret på din hjemmeside, men vises i stedet oven på alt dit indhold. Det betyder, at du har rig mulighed for en masse fleksibilitet, når det kommer til design af din pop-up. Og ja, mere kreativitet betyder ofte flere tilmeldinger.

Til sidst behøver din pop-up heller ikke at være det første de ser, når de klikker sig ind på din hjemmeside for eksempelvis at læse et blogindlæg

Du kan i stedet benytte en exit pop-up, som bliver aktiveret, når dine besøgende skal til at forlade din hjemmeside. Det kan eksempelvis være, når de klikker på ‘tilbage’-knappen eller fører musen op mod krydset. Der findes et utal af muligheder. Så længe du sørger for at sætte dig ind i dine besøgendes position, når du udarbejder dine pop-ups.

Helt overordnet anbefaler vi som standard altid at have en eller anden form for tilmeldingsmulighed på din hjemmeside, og det kan du så altid supplere med leadannoncer på Facebook, hvis du virkelig ønsker at udnytte dine muligheder.

Men der er selvfølgelig ikke nogen, der siger, at det absolut skal være den klassiske pop-up. Hvorfor ikke også prøve at lege med nogle spilelementer?

 

Alle vinder med gamification (spil, konkurrencer og meget mere)

Utrolig mange virksomheder har stor succes med at bruge gamification, når det kommer til at indsamle tilmeldinger til deres nyhedsbrev.

Til dig der ikke helt ved, hvad gamification er, så er det en måde at tilsætte spilelementer til dine aktiviteter på. Og det er altså en genial metode til at præsentere dine budskaber over for din målgruppe på en langt mere engagerende måde end bare tekst og billeder. Det motiverer og opfordrer til interaktion, hvilket de ofte er helt vilde med. Det betyder dog ikke, at du nu skal ud og skabe et helt nyt spil, men altså kun tage en række principper og mekanikker fra spilverden, som tilfører motivation og engagement.

Det smarte er, at du kan benytte dig af gamification i utrolig mange sammenhænge. Det er næsten kun din fantasi, der sætter grænser.

For at sparke det lidt i gang, har vi naturligvis lavet en række konkrete bud på, hvad du kan lave.

  1. Online konkurrencer: Du skal selvfølgelig udnytte din målgruppes ‘konkurrence-gen’, som findes hos langt de fleste. Her er online konkurrencer oplagte netop fordi at brugerne får en mulighed for at vinde noget – ofte ligesom i spil. Derudover er det bare sjovt, skaber blikfang og noget de fleste hygger sig med. For hvem har ikke lyst til at vinde et valgfrit produkt fra din webshop eller en gratis prøveperiode for den sags skyld? Så længe du finder en præmie, der er relevant for netop din målgruppe.

 

  1. Quiz: Du har naturligvis hørt om quizzer før. Langt de fleste elsker at svare på spørgsmål og teste deres viden. Så hvorfor ikke også bruge det til at indsamle tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Lav en interaktiv quiz på din hjemmeside med så mange spørgsmål, som du ønsker, hvor brugerne eksempelvis kan teste deres viden om din virksomhed eller et bestemt emne inden for din ekspertise. Her kan du altid efterfølgende supplere med et stykke gratis content, som stemmer overens med personens præstation i quizzen.

 

  1. Skrabelod: En del virksomheder vælger også at benytte sig af skrabelodskampagner. Måden det gøres på, er eksempelvis at udarbejde et digitalt skrabelod, hvor brugerne indtaster deres oplysninger i bytte for at kunne skrabe et lod, hvor de kan vinde en præmie. Denne metode bruges ofte i forbindelse med en adventskalender. Benyt evt. også en trøstepræmie såsom en rabatkode, der ligeledes skaber trafik og mersalg i din webshop eller din fysiske forretning.

 

  1. Lykkehjul: En af de helt store klassikere er naturligvis at have et lykkehjul på hjemmesiden. Efter en person har indtastet deres oplysninger, har de muligheden for at spinne et lykkehjul, hvor de kan være ‘heldige’ at vinde fede fordele. Denne metode er oplagt at bruge i forbindelse med rabatkuponer såsom 10% i rabat på deres første køb.

 

Der er vist ingen tvivl om nu, at gamification er et enestående værktøj, som tilbyder en lang række af unikke muligheder.

Det kan helt sikkert forsvares at bruge en del tid og kræfter på at få sat det op. Så prøv det af, læn dig tilbage, og se hvordan din mailliste vokser.

 

Sådan laver du en god tilmeldingsformular

Nu har vi snakket om hvordan du får leads, og nu går vi lidt mere konkret til værks: nemlig selve sign up formularen. For den er også ret vigtig. Er sign up formularen besværlig eller grim, kan det betyde at nogle falder fra i den relativt simple proces. 

 

1. Attraktivt design og iøjnefaldende overskrift

Hold designet simpelt! I har allerede fået folk til at ville skrive sig op til jeres nyhedsbrev, så der er ingen grund til at skræmme dem væk med en for lang, kompliceret eller uigennemskuelig sign up. 

Sørg for at have en tydelig overskrift, så der ikke er tvivl om hvor informationer skal skrives henne. 

Det kan være en fordel at lave et iøjnefaldende design med et sjovt tema, noget flot grafik eller noget helt tredje, der gør sign up processen lidt sjovere.

 

2. Optimer tilmeldingsflow

Det skal være nemt og hurtigt at tilmelde sig nyhedsbrevet. 

Det kan være fristende at bede om mere end navn og e-mail, når de er ved at skrive sig op. For de er jo allerede i gang med at tilmelde sig. Men hold jer fra fristelsen! 

Er der for mange spørgsmål i sign up formularen, ender det med at jeres leads falder fra i processen. Vent i stedet til de har været tilmeldt nyhedsbrevet i et stykke tid. Her kan I stille dem nogle spørgsmål via spørgeskemaer, og på den måde lære dem lidt bedre at kende. 

Husk at fortælle dem at det naturligvis er for at give dem endnu mere relevant indhold i deres indbakke, at I stiller dem de spørgsmål.

 

3. Opsætning af bekræftelsesmail/velkomstmail

Når nogen er blevet tilmeldt til et nyhedsbrev, skal de naturligvis have en velkomstmail. Men husk at der er forskel på, hvordan folk er kommet på listen, og de skal have forskellige typer e-mails.  

Er leadet kommet ind gennem gated content, skal de selvfølgelig have det stykke content de har skrevet sig op til. Send dem en e-mail med et link til det content, de vil have og husk at byd dem velkommen i samme mail. 

Hav forskellige velkomstmails til de forskellige kanaler, så velkomstmailen passer til den enkelte kanal. Modtagerne skal have en følelse af, at de har truffet det rigtige valg ved at skrive sig op. 

 

Lav den perfekte e-mail

Nu hvor du har opbygget en større mailliste og valgt hvilken type e-mail, du vil udsende, er det tid til at kreere din første e-mail.

En effektiv e-mail skal både være personlig og iøjnefaldende for at tiltrække opmærksomhed i dine kontakters ellers travle indbakke. Og heldigvis indeholder langt de fleste e-mail marketing platforme en lang række af værktøjer, som gør det nemt at kreere flotte e-mails.

Der er dog nogle grundlæggende ting, som du bør vide for at sikre dig, at du får mest muligt ud af dine resultater i hver e-mail kampagne.

1. De svære overskrifter

E-mail overskrifter er noget af det sværeste ved e-mail marketing, da de både skal være informative om e-mailens indhold og samtidig skille sig ud i indbakken. Overskrifterne skal balancere på grænsen mellem clickbait og præcis information om e-mailens indhold. 

Vi anbefaler at der altid bruges emojis, da de er sjove og skaber blikfang i overskriften. Emojis er så stor en del af skriftsprog online, og langt de fleste bruger dem når de er på nettet. Derfor er det ikke uprofessionelt eller kikset at bruge emojis, også selvom det er en seriøs b2b virksomhed. Derimod kan emojis bløde det hele lidt mere op!

Husk dog at de forskellige emojis også har betydninger, der skal tages hensyn til når de bruges. I forhold til branche er der nogle emojis der passer bedre til end andre og så er der nogle generelle emojis, der virker til alle brancher. Det kan fx være: 👍 😀 ✅ ☀️

Handler din mail om nye sommerkjoler i webshoppen, findes der et hav af relevante emojis som: 👗 🛍️ 🛒 😍

Handler din mail om rejsefeber og nye rejsedestinationer: ✈️ 🧳 🌎 

Kort sagt, brug de emojis der passer til virksomheden, indholdet og selve overskriften.

 

2. Personliggørelse

Det er ret kedeligt at få en mail fra en virksomhed. Brug i stedet dig selv som afsender på mailen, så det står direkte i afsenderfeltet. Hos os skriver vi “Nicoline fra makeitmedia”, når det også er mig, der har skrevet mailen og lavet indholdet. Det gør det mere personligt og skaber en bedre relation til indholdet og til modtageren. 

Vi bruger også et billede af os og en underskrift inde i mailen. Så ved læseren hvem der har skrevet mailen, og kan sætte et ansigt på afsenderen bag skærmen. 

Vi sætter også et tag ind i mailen, der automatisk indsætter modtagerens navn i starten. Det giver modtageren en følelse af at der skrives direkte til den enkelte modtager, frem for der modtages en generel mail. 

E-mails har den store fordel at de kan skræddersyes til forbrugeren. Det kræver dog at de ved noget om alle deres mailsubscribers; deres præferencer, vaner og interesser. 

Hvis indholdet er skræddersyet til den enkelte modtagers præferencer og historik, vil den fungere endnu bedre. 

I kan lære mere om  jeres e-mail subscribers, ved at bede dem om at udfylde et kort spørgeskema vedrørende deres indholdspræferencer. Vil de gerne høre mere om et bestemt emne? Flere guides? Flere dybdegående historier? 

For webshops er det nemmere, da deres kunder ofte har en profil og dermed har de kendskab til hvilke produkter/brands/kategorier de foretrækker.

Det er altid bedre at have en idé om hvem modtageren er, så det er nemmere at lave skræddersyet og mere relevant indhold til den enkelte. 

For ikke at sende 1000 forskellige mails afsted, men derimod automatisere det, skal der opsættes forskellige tags og automations. På den måde kan der produceres forskellige versioner af indholdet, der sendes ud til de relevante modtagere med de rette tags.

Det gøres inde i mailsystemet ved at sætte et tag på den enkelte modtager. Leadscoring og kvalificering af e-mail subscribers har vi skrevet mere om i afsnittet Leadscoring

 

3. Timing

Der er ikke et perfekt tidspunkt at sende e-mails ud på – i hvert fald ikke for alle virksomheder. Vores tip er dog at virksomheder ikke skal sende e-mails ud som det første om morgenen. Så drukner din e-mail i alle de andre mails der ligger i modtagerens indbakke. Send i stedet e-mails ud sidst på formiddagen eller starten af eftermiddagen, hvor de fleste har ryddet op i deres indbakke.

Der er også forskel på B2B og B2C virksomheder. B2B virksomheder skal ikke sende e-mails ud uden for normal arbejdstid, da deres subscribers højst sandsynligt er arbejdsmails. Ved B2C kan det for nogen være en god idé at sende ud i løbet af arbejdsdagen og for andre er det meget mere givende at vente til ens modtagere har fri. Vi anbefaler at I tester forskellige tidspunkter, og dermed ser hvilke der fungerer bedst for jer og jeres modtagere. 

 

4. Responsivt design

Responsivt design er utrolig vigtigt, da langt de fleste efterhånden læser deres e-mails på mobilen. Hvis elementer, billeder og tekst ikke er responsive, vil hele layoutet blive grimt og e-mailens budskab ikke fremgå tydeligt. 

Det signalerer også at virksomheden ikke har helt styr på deres design, og det kan desværre godt virke uprofessionelt. Tjek altid om designet fungerer på en mobil enhed inden I sender ud. 

 

5. CTA

CTA står for “Call to action” og er et meget vigtigt element i e-mail marketing. Knapper med CTA’er indikerer de handlinger, som modtageren kan foretage sig i e-mailen. Vil I gerne have dem ind på en landingsside? Shoppe varer fra en bestemt kategori? Skriv altid tydelige og spændende CTA’er, der giver læseren lyst til at klikke sig videre fra mailen. 

Det virker bedst hvis hver e-mail kun har en enkelt CTA, så modtageren kun har et soleklart valg: At trykke på knappen. 

E-mails med for mange CTA’er og valg kan forvirre læseren, så send hellere mails med lidt mindre, men bedre indhold. 

 

6. Konsekvent og sammenhæng

En potentiel kunde skal ikke være i tvivl om hvilken virksomhed, der står bag en nyhedsmail. Design, layout og logo skal skabe en sammenhængende visuel identitet og en sømløs oplevelse på tværs af platformene. 

For kunden skal der ikke være nogen visuel forskel på at modtage en nyhedsmail fra en virksomhed, og på at besøge deres hjemmeside. Selvom indholdet er noget andet skal den visuelle identitet altid være det samme. 

I opnår en konsekvent visuel identitet på tværs af platformene ved at bruge samme logo, samme farver og skrifttype som hjemmesiden. Sørg for at have godt med padding rundt om de forskellige elementer, så e-mailen ikke bliver så besværlig at læse, eller træls at navigere rundt i.

 

7. Visuel identitet

Den visuelle identitet i e-mail marketing handler både om genkendelsesfaktor, tryghed og overensstemmelse på tværs af virksomhedens platforme. Kunden har altid nogle forventninger til e-mailens indhold og især udseende – ofte er det derfor de har sagt “ja tak” til at modtage e-mails fra jer.  

E-mail marketing er, ligesom hjemmesiden og det grafiske materiale, det første kunderne ser. Derfor er det super vigtigt at den stemmer overens med virksomhedens farver, tone of voice og billeder. Formålet med mails er langt de fleste gange at sælge noget – og derfor skal de være pæne at kigge på. 

Mange foretrækker også et klart og tydeligt budskab i de mails de læser. På den måde kan man som modtager relativt hurtigt kan finde ud af, hvad mailen handler om og beslutte sig for at handle på det. Udover at tydeliggøre det på skrift, skal det også gøres visuelt. Lav tydelige overskrifter i en større skriftstørrelse end brødteksten, brug kun relevante billeder og vigtigst af alt: indsæt de rigtige links i e-mailen.

Husk at modtageren altid skal have en mulighed for at kunne afmelde sig nyhedsmailen igen. De fleste virksomheder placerer den i mailens footer, sammen med virksomhedens oplysninger og måske sammen med links til deres profiler på de sociale medier. 

 

E-mail segmentering

Dit mål med e-mail marketing er formentlig at skabe relationer for dernæst at generere så mange af dem om til loyale kunder som overhovedet muligt.

Og nu hvor du har fået styr på, hvordan du får din mailliste til at vokse, og hvordan du udarbejder den perfekte e-mail til netop din målgruppe, så har du faktisk fået lagt en rigtig god bund.

Men arbejdet med e-mail marketing stopper ikke her.

Ønsker du at få det maksimale udbytte, er det en ret god idé at kigge nærmere på, hvordan du kan målrette dine e-mail kampagner på den mest effektive måde til forskellige segmenter inden for din målgruppe – altså e-mail segmentering.

Hvis du segmenterer dit indhold undgår du nemlig at sende den samme e-mail ud til hele din liste, og det kan være mere til at skabe endnu bedre resultater, end hvad du ellers ville have opnået med en usegmenteret liste.

Så helt overordnet betyder e-mail segmentering, at du opdeler personerne på din mailliste i forskellige segmenter. Dernæst kan du nemt sende e-mail kampagner afsted, som så er tilpasset til det enkelte segment.

Personerne på din mailliste er nemlig langt fra ens. Deres handlinger og præferencer er vidt forskellige, og det er netop derfor, at det ikke giver nogen mening at behandle dem alle ens.

Hvorfor skal jeg bruge tid på at segmentere?

Hver person der tilmelder sig dit nyhedsbrev befinder sig på vidt forskellige stadier, når det kommer til at være klar til at konvertere.

Hvis du eksempelvis sender en e-mail ud med en rabatkupon til en person, der fuldstændig har glemt, at de har tilmeldt dit nyhedsbrev og ikke engang ved, hvad de vil købe endnu, kan du risikere at miste dem. Det skyldes simpelthen, at du springer den del over, hvor du opbygger og plejer tilliden og forholdet til personen.

Jo mere du segmenterer din mailliste, jo mere tillid opbygger du og desto lettere er det at skabe engagement og konvertere dem senere.

Du kender det formentlig også godt selv. Din indbakke flyder med en masse indhold og i stigende grad bliver du mere blind over for det, hvis det ikke fanger dig eller taler til lige netop din adfærd eller dine præferencer.

Det er derfor at e-mail segmentering er så smart, da det tager kampen op mod alle disse irrelevante e-mails, der bombarderer vores indbakke.

Så for at opsummere; hvis du segmenterer din mailliste, har du mulighed for at målrette de rigtige personer med de rigtige budskaber og tilbud, hvilket oftest fører til langt flere konverteringer i sidste ende.

 

Hvordan segmenterer jeg min mailliste?

Først og fremmest eksisterer der ikke kun én måde at segmentere din mailliste på. Det afhænger i høj grad af, hvad du tilbyder, og hvilken data du har på personerne.

Derudover er det også væsentligt at du beslutter dig for, om du vil inddele, kategorisere og segmentere dine modtagere via tags og/eller grupper?

Hvis du eksempelvis opretter grupper opdelt efter dine produktkategorier eller ydelser, så har du allerede en idé om, hvad personen er interesseret i. Måske sætter du også et tag på de kunder, som har udvist interesse i specifikke produkter, et bestemt emne eller den måde de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev.

Mulighederne er mange og langt de fleste e-mail marketing platforme tilbyder disse segmenteringsløsninger.

Her i starten anbefaler vi i hvert fald, at du sætter dig ned og kigger på; hvordan kom personerne ind på din mailliste, hvad motiverede dem, og hvordan ser deres adfærd, præferencer og reaktionsmønstre ud? Er der nogle kendetegn, som går igen?

For at gøre det en smule mere overskueligt for dig, har vi samlet 5 specifikke metoder til, hvordan du kan segmentere din mailliste.

  1. Segmentering ud fra geografisk placering: Hvis du har en idé om, hvor dine kontakter befinder sig, så har du allerede en god fordel. Især hvis du forsøger at promovere din fysiske forretning eller måske et mindre event. Her giver det jo naturligvis ikke mening at sende tilbud og fordele ud til personer, der slet ikke befinder sig i nærheden. Men alt i alt eksisterer der mange måder, hvorpå du kan bruge dine kontakters geografiske placering på, hvilket gør metoden ret værdifuld – især hvis du også er en virksomhed, hvor dine kunders placering i høj grad har en indflydelse på deres købsbeslutning.

 

  1. Segmentering ud fra branche: Sælger din virksomhed til andre virksomheder? Er det kun små virksomheder eller er det også de helt store? Måske er det kun specifikke brancher? Eller personer i bestemte jobstillinger? Uanset hvad har de alle forskellige behov, hvilket betyder at deres e-mail indhold skal være forskelligt. Hvis du kender dine kontakter ud fra branche, kan du allerede tilføje et ekstra lag af personalisering til din e-mail marketing.

 

  1. Segmentering ud fra præferencer: En af de helt store klassikere er at segmentere ud fra præferencer. Her kan du bede dine kontakter om at vælge, hvilke emner og fokusområder de er mest interesseret i. Måske er en interesseret i at høre mere om søgemaskineoptimering og en anden vil kun høre fra dig, når du kører særlige tilbudskampagner. På den måde modtager dine kontakter kun indhold, som er relevant for dem og ikke alle mulige overflødige e-mails med indhold, som slet ikke passer til netop deres ønsker og behov.

 

  1. Segmentering ud fra adfærd: At segmentere ud fra dine kontakters adfærd er ligeledes en genial måde at gøre det på. Sælger du produkter i en webshop? Så vil det uden tvivl gavne dig at segmentere ud fra, hvad de tidligere har købt i din shop. Her kan du efterfølgende gøre dem opmærksom på, hvad de kan supplere deres nuværende køb med, eller hvilke andre produkter, der findes i samme kategori. Det er også ret populært at målrette dem, som har tilføjet til kurv, men ikke gennemført deres køb. Motiver dem derfor til at gennemføre købet eller introducer dem for en række lignende produkter, der minder om det første produkt, som passer bedre til deres behov. Desuden kan du også segmentere ud fra dine kontakters købsfrekvens – altså hvor ofte de har købt i din shop. Det er generelt en ret god idé at tænke over, hvordan du kan imødekomme de enkelte segmenters adfærd både nu og i fremtiden.

 

  1. Segmentering ud fra aktivitet: En anden måde at gøre det på, er at segmentere ud fra dine potentielle kunders aktivitet – altså deres interaktion (eller manglende deraf) med dine tidligere e-mails. Her går du ind og kigger på åben- og klikrater. Gør du det, har du mulighed for at danne dig et overblik over, hvad de er interesseret i. Omvendt kan du også se, hvem der sjældent eller måske aldrig interagerer med dine e-mails. Hertil kan du udsende en “vi savner dig” e-mail til dem, der ikke har været aktive de seneste 3 måneder eller måske anbefale, at en kontakt skal afmelde sig nyhedsbrevet, da de aldrig interagerer med dit indhold alligevel. De har jo i sidste ende ingen særlig værdi for dig, da chancen for at de konverterer er lille, og på den måde får du også ryddet op i din mailliste.

 

Til sidst vil vi gerne understrege, at ovenstående metoder kun er få mulige bud ud af utallige andre. De er formentlig nogle af de mest anvendte metoder inden for e-mail marketing, men i bund og grund er det næsten kun din fantasi, der sætter grænser. For i sidste ende kan du segmentere din mailliste, præcis som du vil. Det vigtigste er bare, at du formår at sætte dig i dine kontakters sted, når du sender e-mails ud til dine forskellige segmenter.

 

Automation – sæt dine e-mails på autopilot

Når du har fået styr på, hvordan du ønsker at segmentere din mailliste, så kan du godt begynde at kigge nærmere på automation. Det vil nemlig tage din e-mail marketing til helt nye højder.

Forestil dig at du kan sende en strøm af relevante e-mails afsted, som bliver leveret, når modtageren er klar til det – og helt uden at du skal løfte din finger? Det lyder lækkert, ikke? Det kan du nemlig med automation. Kører du i forvejen e-mail marketing uden at have prøvet automatiserede e-mail, bør du straks komme i gang.

Kort fortalt handler automation nemlig om at automatisere de handlinger, vi foretager med vores e-mail marketing. Det er både med til at lette din hverdag og kan endda sikre, at du plejer dine tilmeldinger/leads bedre, så du i sidste ende kan skaffe flere kunder.

Desværre kan e-mail marketing også associeres med spam, da mange virksomheder vælger at sende et hav af usegmenterede e-mails ud. Med det mener vi, at de udsendte e-mails ofte er upersonlige og uden interesse for modtageren.

Udover en gennemført segmentering, så kan et automation flow her være et fantastisk element – såfremt du benytter det korrekt.

Det ideelle automation flow sørger for at udsende relevant indhold på det rigtige tidspunkt med et budskab henvendt til den rigtige målgruppe.

Lad os tage et eksempel på en proces i et automation flow, så du har en idé om, hvordan det fungerer.

  • Mail 1: Du starter eksempelvis med at sende en auto e-mail ud til en målrettet mailliste, hvor modtagerne kan downloade dit content såsom et whitepaper eller en e-bog – helt gratis naturligvis.
  • Mail 2: Dernæst udsendes en e-mail til alle dem, der har valgt at downloade dit content, hvor du takker dem for interessen.
  • Mail 3: 4 dage senere udsendes en opfølgende e-mail til de personer, der valgte at downloade dit content. Her kan e-mailen evt. indeholde et spørgsmål om modtagerens erfaring med indholdet og muligvis et link til et relevant blogindlæg på din hjemmeside eller et andet gratis content.
  • Mail 4: 3 dage senere udsendes en ny e-mail, hvor du ligesom forrige trin tilbyder dem en eller anden form for rådgivning eller gennemgang, der relaterer sig til det downloadede content. 
  • Afslutningsvis: Såfremt modtageren reagerer på dit tilbud, kan du sende dem videre til din salgsperson, som herefter kan følge op på modtageren.

 

Er du indehaver af en webshop, kan du også vælge at lave automatiserede e-mails ud fra, hvad dine kunder har købt, hvor meget de har købt for, eller hvornår de har købt – bare for at nævne nogle få.

Et andet element der gør automations flows utrolig smarte, er at de kan ændre forløb baseret ud fra dine kontakters interaktion og adfærd. Du kan altså opsætte et flow, der tager udgangspunkt i en række ja/nej scenarier.

Hvis en ny kontakt eksempelvis modtager en automatisk velkomst e-mail og efterfølgende en automatiserede e-mail med et relevant stykke content, som de i forvejen har fundet på din hjemmeside og downloadet, så vil dit automation flow vide dette og lade være med at sende dem en e-mail med præcis samme content.

Så helt overordnet er der i hvert fald ingen tvivl om, at der er utallige muligheder, når det kommer til at automatisere dine e-mails. Og heldigvis tilbyder de fleste mailsystemer såsom Mailchimp, ActiveCampaign, CampaignMonitor og mange flere disse former for værktøjer. Så det er bare med at komme i gang. Gør du det ikke, snyder du bare dig selv.

 

Sådan kommer du i gang med leadscoring 

På samme måde som automation flows er leadscoring efterhånden blevet et must for alle virksomheder, der benytter sig af e-mail marketing.

Med leadscoring har du nemlig mulighed for at fokusere på netop de leads, hvor du har størst chance for at få dem konverteret.

Lad os starte helt overordnet – hvad betyder leadscoring?

Leadscoring betyder kort fortalt, at du tildeler point til dine leads. Disse point er ofte baseret på de oplysninger, dine leads sender til dig, samt hvordan og hvor meget de har interageret med din hjemmeside og generelt din virksomhed på tværs af internettet.

Her er antallet af point, som du tildeler de forskellige interaktioner, dine leads udfører, ofte vurderet ud fra, hvor de befinder sig i købsrejsen, og hvor værdifulde de er for din virksomhed.

Hvis en besøgende klikker sig ind på forsiden af din hjemmeside får han/hun eksempelvis 1 point, hvorimod en besøgende der klikker sig ind på din side og ligeledes downloader din seneste e-bog bliver tildelt yderligere 3 point.

Dette er naturligvis bare en måde at gøre det på. Langt de fleste virksomheder har ofte deres helt egen model til opbygningen af det ideelle pointsystem – det skal nemlig give mening for netop dine kunder og din virksomhed.

Lad os tage nogle eksempler på en række forskellige modeller til leadscoring:

  1. Virksomhedsinformation: Arbejder du med B2B, og er du interesseret i at sælge til virksomheder i en bestemt størrelse, type og branche? Stil eksempelvis en række spørgsmål i en formular på enten din hjemmeside eller via mail. På den måde kan du give point ud fra, hvordan de passer ind i din målgruppe og eventuelt fratage point fra leads, som slet ikke er dem, du er på udkig efter.

 

  1. Demografisk information: Er du interesseret i at få fat på personer med en bestemt demografisk baggrund, som eksempelvis unge mødre eller personer fra en bestemt by eller område, så kan du på samme måde som ovenstående stille en række spørgsmål. Her kan du også efterfølgende se, hvordan de passer ind i din målgruppe og frasortere dem, som du ikke finder værdifulde i sidste ende.

 

  1. Adfærd: Hvordan en besøgende interagerer med din hjemmeside eller dine mails, kan også være med til at fortælle dig, hvor interesseret de er i at købe fra din virksomhed. Kig her på dine eksisterende kunders adfærd. Hvilket content downloadede de først – og hvor mange? Både indhold og antal kan være utrolig behjælpeligt i forhold til at afgøre, hvor værdifulde dine leads er.

 

  1. Engagement: At en person har takket ja til at modtage e-mails fra din virksomhed er langt fra ensbetydende med, at de også er klar til at købe dine produkter eller ydelser. Her kan åbning- og klikrater være utrolig brugbare, da de giver en større indsigt i personens niveau af interesse. Det er jo (ikke overraskende) ret betydningsfuldt at vide, hvem der har åbnet alle dine mails, hvem der har klikket og læst alle dine blogindlæg, og hvem der har set og klikket sig ind på dine produktsider. På den måde kan du fokusere på dem, der er mest engagerede og hertil give dem en højere leadscore.

 

Er du dog helt ny i leadscoring, så anbefaler vi, at du i første omgang tager udgangspunkt i din data fra tidligere kunder, så du kan få opbygget det helt rigtige værdisystem.

Kig på de leads, som ikke konverterede, og dem der rent faktisk gjorde. Når du har kigget på din data fra begge sider, er det lettere for dig at afgøre, hvilke faktorer der skal lægges særlig meget vægt på, når det kommer til sandsynligheden for, at de også er klar til at konvertere.

Jo højere en score et lead har, desto varmere er de. Med det mener vi, at de varme leads ofte er tættere på at købe, hvis de ikke allerede er klar til at købe.Det er herefter sælgerens tur til at brillere. Sælgeren skal nemlig nu sørge for at lukke salget, så du ikke mister dit lead. Er dette tilfældet alligevel, så kan du altid forsøge at at varme det godt op igen ved hjælp af målrettet og personlig markedsføring. 

Det er faktisk også her, at automation flows kommer ind i billedet igen, som vi beskrev i forrige afsnit. For udover sparring af tid og ressourcer, er det opbyggede automation flow nemlig også med til at gøre dine kolde leads varme – helt automatisk naturligvis.

 

Analysér dine e-mail marketing resultater

Nu hvor du bl.a. har lært at opbygge en god e-mail og opsat automations, er det på tide at vi kigger på resultaterne. For al den data der kommer ud af et velfungerende flow, skal selvfølgelig bruges til at forbedre og styrke jeres indsats på e-mail marketing. E-mail marketing kan altså hele tiden forbedres, ændres og opdateres.

Her er der især 3 parametre, der altid bruges i e-mail marketing:

  • Open rate 
  • Clickthrough rate 
  • Unsubscribe

 

Open rate er hvor mange procent af modtagerne, der har åbnet mailen. Click rate er hvor mange procent af dem der åbnede mailen, der også klikkede på noget i mailen. 

Unsubscribe er hvor mange af modtagerne der har valgt at afmelde sig listen igen. For nogle er det en fordel at folk afmelder sig listen, da det betyder at listen kun indeholder engagerede og aktive modtagere. For andre kan det betyde at der ikke rammes helt rigtigt med indholdet. 

Tallene indikerer hvor god man er til at skille sig ud i indbakken, gøre brug af spændende overskrifter og generelt være spændende nok til at modtagerne vil bruge deres tid på at læse og interagere med dit indhold.

 

Splittest for at øge engagement

Vil du gerne lære mere om hvad der virker bedst i forhold til din e-mail liste? Så skal du lave en splittest. 

En splittest går ud på at teste om et enkelt element gør en forskel for e-mailens præstation. Det vil sige at den originale mail kun skal have ændret én enkelt ting når den splittestes. Ændres der mere end én ting er det ikke en splittest, men forskellige varianter. Det kan være at du vil teste hvilken type overskrift der klarer sig bedst, måske er I i tvivl om to typer af billeder eller måske skal der testes to CTA’er.  Vælg hvilket element I splittester, og send de to mails ud til hver sin del af listen.

Nu kan I se hvordan open- og click raten ser ud. Ud fra det kan I se hvilken version der klarer sig bedst, og så har I god og brugbar data til jeres kommende e-mails.

 

De vigtigste KPI’er

Udover CTR (Clickthrough rate), Unsubscribe og OR (Open rate) er der to andre KPI’er, som vi kan bruge til at analysere vores e-mail marketing indsats: 

 

Konverteringsraten er, som navnet indikerer, procentdelen af de modtagere der klikker på mailen og udfører en ønsket konverteringshandling. Det kan både være et køb på en webshop, en tilmelding på hjemmesiden eller noget helt tredje. 

Bounce rate er derimod hvor mange af de sendte mails, der ikke bliver leveret til modtageren. Her skelner man mellem en blød og en hård bounce, alt efter hvad problemet skyldes. 

En blød bounce er et midlertidigt problem med modtagerens e-mail; det kan være en fyldt indbakke eller noget andet. Ofte bliver mailen modtaget, når problemet er fixet, men det kan være at mailen skal sendes igen. De hårde bounces er en inaktiv og ugyldig e-mailadresse. 

Det er vigtigt at fjerne de hårde bounces, da det kan have stor indflydelse på om din internetudbyder ser din virksomhed som en spammer. 

 

Sådan optimerer du på dine resultater

Du kan nu begynde at handle baseret på al den data, der er blevet samlet. Viser dataen at dine e-mails præsterer bedre med den ene slags overskrift og en bestemt type billede? Begynd at implementere hvad I har lært og se hvordan jeres tal forhåbentlig begynder at forbedre sig. Der er en del parametre, der kan justeres på, for at finde den gyldne opskrift der virker for jeres virksomhed. 

  • Leg med sprog, overskrifter og emojis 
  • Lav et spam-tjek på dine e-mails
  • Fjern hard bounces og inaktive subscribers
  • Prøv forskellige CTA’er og layouts
  • Overvej om emnerne er relevante for modtagerne

 

Brug din e-mail marketing i samspil med andre marketingplatforme

Vores mantra inden for markedsføring er ikke “enten eller”, men derimod “både og”. Der er ingen grund til at afskrive en platform før den er prøvet af, og desuden fungerer mange platforme rigtig godt i samspil med hinanden. De dækker alle et forskelligt behov, og rammer kunderne forskellige steder i kunderejsen eller på nettet. 

Rigtig mange større virksomheder benytter både annoncering på de sociale medier, bannerreklamer og selvfølgelig e-mail marketing som en del af deres markedsføring. 

Den bedste markedsføringsstrategi er som oftest at sprede det ud og bruge flere platforme. På den måde kan målgruppen rammes forskellige steder på nettet og på forskellige steder i kunderejsen. 

Annoncering på de sociale medier er effektivt, men det er alligevel ofte e-mail marketing, der skaber en stor del af mange virksomheders indtjening. Nogle virksomheder bruger endda udelukkende e-mail marketing, og nogle gør slet ikke. E-mail marketing står også ofte bag ved en stor del af trafikken til hjemmesiden, og bruges til at reklamere for nye tiltag, varer, udsalg eller andet. Men alt det kan andre platforme også! Så hvorfor bruge mere end en enkelt platform?

 

Eksempel 1: B2C virksomhed der sælger sko

Lad os sige at du er en B2C-virksomhed, der sælger bæredygtigt producerede sko. I annoncerer på Facebook og Instagram, hvilket I har haft stor succes med. Men der mangler noget. I vil gerne kunne fortælle mere i dybden om jeres fabrikker, designprocessen og de store miljømæssige fordele der er ved netop jeres sko, i forhold til jeres konkurrenters sko. I vil gerne kunne tale direkte til jeres kunder på et medie, som I har fuldstændig ejerskab over. Det er her e-mail marketing kommer ind i billedet. 

I laver en leadkampagne på Facebook eller måske et spil, der giver en rabatkode i bytte for et sign-up på hjemmesiden. Når der begynder at komme sign-ups har I forberedt et automatiseret flow, der sender jeres indhold ud med et vist mellemrum. Hver gang der åbnes et nyt stykke content, får modtageren et tag i systemet, så I bedre kan holde styr på hvilke emner eller varer den enkelte er interesserede.  På baggrund af de forskellige tags, kan I lave skræddersyet indhold til den enkelte modtager. 

I samspillet mellem de forskellige platforme kan der opstå en helt særlig synergi, der alt sammen hjælper kunden til at tage sin købsbeslutning. Måske bliver kunden inspireret af flotte billeder gennem en annonceInstagram, og dagen efter bliver kunden mindet om skoenes bæredygtige ophav på Facebook. Til sidst deltager kunden i en gamification pop-up på hjemmesiden og vinder en rabatkode på 20%. Kunden bliver mindet om rabatkoden i sin e-mail dagen efter, og køber et par sko med rabatkoden. 

 

Eksempel 2: B2B-virksomhed, der sælger kaffe og tilbehør

I er en B2B virksomhed, der sælger kaffemaskiner, kaffe og tilbehør til andre virksomheder. I bruger e-mail marketing til at fortælle om nye tiltag og produkter på jeres hjemmeside. 

Ved at kombinere e-mail marketing med annoncering på Facebook, kan I få fat i kunderne på en helt ny måde. Med en Facebook Pixel på hjemmesiden, kan den matche data fra de besøgende, der kommer fra e-mailen, med profiler på Facebook. Så kan annoncerne fortsætte e-mailens gode arbejde. For de har allerede udvist lidt interesse, nu da de klikkede på et link inde i mailen, ikke? 

Annoncer på Facebook og Instagram har den fordel (og nogle vil sige ulempe) at de annoncerer til folk, der ikke aktivt leder efter det. Det kaldes også for push-annoncering. Det kan dog være en stor fordel at annoncere til brugere, der er på de sociale medier i deres fritid og ikke aktivt læser nyhedsmails eller shopper efter noget bestemt. 

 

Opsummering:

  • Gør jeres mails personlige ved at indsætte en person som afsender
  • Brug emojis
  • Skræddersy indholdet til den enkeltes interesser/brug jeres data!
  • Få flere tilmeldinger ved at bruge konkurrencer/rabatkoder/e-bøger
  • Segmentér! Opret automations og tags for at gøre hele processen nemmere, og for at spare tid
  • Brug konsekvent det samme design
  • Skriv interessante overskrifter
  • Brug splittesting
  • Analysér jeres resultater 

 

Afslutning

Nu har du læst vores lange guide til e-mail marketing, og nu er du forhåbentlig blevet bedre klædt på til at få sendt dine egne mails afsted. Husk på at sætte dig i forbrugerens sted, og hav altid fokus på virksomhedens visuelle identitet. 

Vi håber, at I kunne bruge vores guide til e-mail marketing

Skal vi tage en snak?

    Er du ikke til formularer?

    Så giv os et kald på 30 55 56 11
    Eller skriv til info@makeitmedia.dk