fbpx
 

SoMe Up – Instagram arbejder på et nyt Stop-Motion værktøj til deres Stories

SoMe Up – Instagram arbejder på et nyt Stop-Motion værktøj til deres Stories

Du har formentlig hørt det før – videoer på de sociale medier er ét af de mest effektive værktøjer til at fange brugernes opmærksomhed.

Men det er naturligvis lettere sagt end gjort.

Og er du en af de mange personer, som er træt af at læse, hvordan du kan skabe succesfuld videoindhold, når du hverken har færdigheder, udstyr eller inspiration til at komme i gang?

Så kan du godt se frem til Instagram’s nye værktøj. Det kan nemlig hjælpe dig, der er træt af at skulle opfinde effektiv og engagerende videoindhold hver gang, du opretter en Story på din virksomheds Instagram-side.


Brug Stop-Motion i dine Stories


Instagram er i fuld gang med at udarbejde et nyt Stop-Motion værktøj i deres Stories, som du kan benytte, når du åbner kameraet i appen.

Denne nye funktion skulle efter sigende tilbyde en helt ny måde at skabe interessante videoer på.

Så hvis du gerne vil undgå at skulle ud og optage nogen egentlig video, når du opretter en Story, så er dette muligvis værktøjet for dig.

Med det nye værktøj kan du tage en serie af billeder hurtigt efter hinanden og herefter lave en video ud af dem, som du så kan downloade og dele i dine Instagram Stories.

Det skulle efter sigende kun være op til 10 billeder, som du kommer til at kunne benytte i en Stop-Motion-video i Instagram’s Stories.

En serie af 10 billeder i en Stop-Motion-video lyder måske ikke af meget, men når værktøjet officielt er udgivet, kan det potentielt bringe dig langt flere muligheder end tidligere.

I sidste ende kommer du i hvert fald til at have et sejt lille videoklip, som du kan benytte i dine Stories.

Du kan bl.a. bruge værktøjet til at fremvise dine produkter fra forskellige vinkler. Eller hvis man skal være lidt mere kreativ – en person, der simulerer en bevægelse eller figurer, der udfører en scene.

Det er næsten kun din fantasi der sætter grænsen.


Bliver Stop-Motion den nye trend på Instagram?


Der er ingen tvivl om, at en af de vigtigste Instagram-tendenser der har været, er det voksende brug af video i Storis. Og rigtig mange virksomheder har været gode til at omfavne tendensen og efterfølgende set utrolige resultater i deres branding og markedsføring.

Her er Stop-Motion en anden mulighed, der potentielt kan gå hen og blive et hit hos de mange virksomheder.

Stop-Motion er naturligvis ikke noget nyt, men med det øgede brug af video på Instagram og behovet for at differentiere sine videoer fra konkurrenterne, så kan værktøjet være med til at bane vejen for Stop-Motion igen.

Omend kan det gå hen og blive en stor erstatning for det faktiske videoindhold.

Som tidligere bemærket kan du jo netop med Stop-Motion oprette en video på dine Stories uden egentlig at skulle lave en video.

Det åbner ikke kun op for dine kreative muligheder, men det vil også gøre det langt nemmere for virksomheder at oprette iøjnefaldende Stories på Instagram, der kan hjælpe dem med at skille sig ud fra deres konkurrenter.

Instagram selv har dog ikke været ude og offentliggøre værktøjet, men mon ikke vi kan forvente at finde værktøjet i vores Stories i den nærmeste fremtid. Det håber vi i hvert fald.