fbpx
 

SoMe Up – LinkedIn får ny integration via Moat

SoMe Up – LinkedIn får ny integration via Moat

Som marketingmedarbejder er det væsentlig for dig at vide, om folk ser dine videoannoncer, og hvis dine videoannoncer i det hele taget bidrager til din bundlinje.

Og det gør du netop ved at spore dine data.

LinkedIn vil derfor hjælpe annoncører med bedre at validere virkningen af deres videoannoncer på platformen ved at lancere en ny integration med analyseselskabet Moat, som vil give en yderligere indsigt i videoannoncernes effektivitet.


Video på LinkedIn


Hvis du er på udkig efter at maksimere effektiviteten af din markedsføring på LinkedIn, så kan vi roligt konkludere, at videoindhold allerede nu skal være en del af dine overvejelser.

Allerede sidste år tilføjede LinkedIn en række nye kreative muligheder til videoannoncerne.

Det blev eksempelvis muligt at tilføje klistermærker på videoer (meget lignende Spapchats-funktion) samtidig med, at du fik adgang til en række nye tekstindstillinger.

Og nu vil LinkedIn ligeledes forbedre deres målingsmuligheder for videoannoncer, så du ikke er i tvivl om annoncernes præstation og faktiske resultater, når du annoncerer på platformen.

LinkedIn har derfor offentliggjort en helt ny integration med Moat Analytics, som vil tilbyde annoncører et yderligere indblik i videoannoncernes effektivitet, så du bedre kan validere din data på platformen.


Moat Analytics på LinkedIn


Moat er efterhånden blevet et velkendt brand, hvor flere og flere sociale platforme tilbyder at supplere deres data med data fra Moat Analytics.

Og integrationen mellem LinkedIn og Moat skulle eftersigende give annoncører bedre mulighed for at validere deres måling af visninger samtidig med, at de kan validere kvaliteten af trafikken.

Denne dybere forståelse af effektiviteten bag videoannoncerne, kan altså hjælpe dig med bedre at afgøre, hvilke budskaber der bedst fanger din målgruppe for herefter at eksekvere på dem.

På den måde får du en opskrift på, hvad der virker, og hvordan du skal følge den.


Derfor skal annoncører bruge video


Det er efterhånden blevet almen viden for de fleste annoncører, at videoer oftest er det format, der klarer sig bedst på sociale medier nu om dage. Og her er LinkedIn naturligvis ikke nogen undtagelse.

Ifølge LinkedIn bruger medlemmerne næsten helt op til 3 gange så meget mere tid på at se videoannoncer i forhold til den tid, der bliver brugt på statiske annoncer. Formentlig ingen stor overraskelse for de fleste annoncører.

Det giver derfor rigtig god mening for virksomheder netop at investere både deres tid og penge i videoindhold.

Det er jo trods alt synssansen, der er den mest dominerende sans.

Så tilføjer du videoindhold i din annoncering, kan du faktisk ende med at øge både konverteringer og engagement massivt.

LinkedIn var dog lidt sent ude til at tilslutte sig det populære videounivers med deres egen indbyggede videoindstilling, der først blev udgivet i 2017.

Men meget tyder på, at den allerede er blevet en meget større del af LinkedIn, og dermed et vigtigt skifte for platformen.

Og det er uden tvivl et vigtigt skift, der kan betale sig at medregne i de fremtidige markedsføringsplaner på platformen – især når LinkedIn i øjeblikket oplever rekordniveauer af engagement blandt brugerne.

Så mon ikke at det er værd at give både LinkedIn og videoannoncerne en ekstra tanke?