A/B Splittest
Vigtigheden af at teste sine annoncer er utrolig vigtigt. En effektiv måde at teste på er ved brug af en splittest, også kaldet en A/B-test. Det er en taktik, hvor du kan finde ud af, hvilke annonceoverskrifter, tekster, billeder, call-to-actions eller en kombination af ovenstående, der fungerer bedst for din målgruppe. Derudover kan du også teste forskellige målgrupper og annonceplaceringer for at vide, hvilke segmenter der er mest værdifulde, og hvilke placeringer de bedst kan nås med.
Du kan lave dine egne splittests, hvor du f.eks. opretter flere annoncer i samme annoncesæt, ændrer en variabel ved dem alle og så ser hvad der performer bedst. På Facebook, hvis du vil have en mere præcis og repræsentativ test, så kan de lave en splittest for dig. Her skal du dog være opmærksom på at det kræver lidt planlægning og et dedikeret budget, hvilket ofte sænker den samlede effektivitet. Facebooks splittest virker ved at splitte dit annoncesæt ligeligt op, hvilket eliminerer målgruppe overlap og sikrer, at brugerne kun ser én variation i løbet af testen. Det garanterer også, at der er afsat det præcis samme budgetbeløb til hver variation.
« Tilbage til indeks