Affiliate manager
Den ansvarlige for styringen af online affiliate programmer for en affiliate købmand.
En affiliate står for advertising eller salg af affiliate marketing forhold – det kommer lidt an på, hvilken analogi du foretrækker. Affiliate giver bredere distribution til en til den tilknyttede købmands (merchant) produkter, hvor personen så kompenserer baseret på performance (ydeevne). En affiliates distributionskilde kommer oftest i form af en hjemmeside eller fra en e-mailliste.
Affiliates har til opgave at vælge mellem tusinder af mulige programmer i maksimeringsprocessen, som betyder, hvordan en hjemmeside sikres det maksimale udbytte. Det er derfor ikke nok at sammenligne provisionsrater, fordi det også er vigtigt at undersøge, at en given kontrakt undersøges for såkaldte “red flags” og destinationssider.
Samtidig skal “creative units” også analyseres, så man sikrer konverteringspotentialet, hvilket i sidste ende resulterer i en højere konverteringsrate. Dette sikrer den finansielle styrke, som man sammen kan evaluerer iblandt hjemmesiderne.
Traditionelt har affiliates altid været mindre sider af individuelle hjemmesideejere og mindre virksomheder, men efterhånden har større virksomheder integreret affiliate programmer som en del af deres indtægtskilde.
« Tilbage til indeks