PPL (pay-per-lead)
PPL er en betalingsmodel, hvor man udelukkende betaler for kvalificerede leads. I en PPL-aftale betaler køber altså kun for leads, der er genereret til at komme ind på deres side. Der betales derfor ikke for brugere, der ikke vælger at deltage.
Dette er ofte brugt til at promovere webinarer eller foredrag, hvor man betaler for dem, der faktisk deltager i det, man er interesseret i at få deltagere til. Det kan også gælde nyhedsbrev el. lign. Et lead er ofte noget, der involverer kontaktinformation eller en form for demografisk information.
Det er dog typisk ikke med økonomi i fokus ved konvertering. Et lead består af ting, som kan være relativt små. En e-mailadresse eller en detaljeret form for at dække flere sider. En risiko for køber er dog, at der kan være snyd indblandet fra 3rd-party besøgende eller markedsføringspartnere.
Nogle falske leads er nemme at finde, men ikke alle kan findes med mindre man aktivt gør en indtats for at finde dem.
« Tilbage til indeks