fbpx
 

SoMe Up – Facebook opdaterer annonceringsfunktioner

SoMe Up – Facebook opdaterer annonceringsfunktioner

Er du en af dem, der har bemærket, at Facebooks annonceadministrator ser en smule anderledes ud?

Mastodonten Facebook er nemlig i fuld gang med at lancere en opdateret version af deres annonceadministrator med helt nye formater og features, der efter sigende skulle gøre hele oplevelsen langt bedre for dig som annoncerer på platformen.


En forbedret annonceadministrator


Er du en af dem, der allerede er blevet introduceret til Facebooks nye interface? Hvis ikke, så kan du godt glæde dig.

Det nye interface indeholder nemlig et langt mere simpelt design og navigationssystem end det nuværende, hvilket ifølge Facebook skulle give dig en mere overskuelig oplevelse, når du opretter kampagner.

Første gang du klikker dig ind på din nye annonceadministrator, vil du kunne se en helt ny navigationslinje. Facebook har netop designet det på den måde for at give dig mere plads til at administrere dine annoncer. Mere præcist betyder det, at du vil få et bedre overblik over din annonceeffektivitet og samtidig have lettere ved at navigere rundt mellem sektionerne.

I forlængelse af det nye interface tilføjer Facebook ligeledes en række nye features, der skulle gøre livet en smule lettere for dig som annoncerer på Facebook. Der er her tale om:

  • En ny copy-paste-funktion, som gør det lettere for dig at lave kampagner.
  • En ny automatisk navngivningsfunktion der gør det hurtigere for dig at tilpasse dine kampagner, annoncesæt og annoncenavne.
  • Og til sidst flere intuitive redigeringsværktøjer på annonceniveauet.

Disse nye features skulle efter sigende blive tilgængelige for annoncører i løbet af året.


En ny budstrategi


I forlængelse af det nye interface tilføjer Facebook også en helt ny budstrategi for annoncører.

På nuværende tidspunkt kan du vælge mellem to budstrategier: Laveste pris, hvor Facebook stræber efter at give dig den lavest mulige pris pr. optimeringshændelse og Målpris, hvor Facebook byder med det mål at opnå en gennemsnitspris pr. optimeringshændelse.

Fremover vil du dog have en tredje mulighed, som i sidste ende skulle hjælpe dig med at øge både din omkostningseffektivitet og dine resultater.

Mere præcist kan du med den nye budstrategi fastsætte en maksimum CPA (pris pr. handling), som Facebook herefter vil optimere efter.

Så ønsker du at opnå så mange tilmeldinger eller køb som muligt og samtidig ønsker, at prisen pr. handling skal forblive inden for en bestemt grænse, er denne budstrategi perfekt til dig.

Denne nye budstrategi er dog ikke tilgængelig for alle annoncører endnu, men skulle som de andre features blive det i løbet af året.


En moderne Business Manager


Facebook er ikke helt færdige endnu.

Platformen planlægger nemlig også at opdatere hele deres Business Manager senere i år, så platformen bliver langt hurtigere og lettere at navigere rundt i. Det lyder ikke helt skidt, vel?

Opdateringen skal bl.a. gøre det lettere og hurtigere for bureauer at aktivere deres kunders kampagner på Facebook og hertil gøre arbejdet langt mere effektivt.

Her er der formentlig nok en del annonceringsbureauer, der vil klappe i deres hænder (det gør vi i hvert fald).

Mere præcist kan bureauer forvente et mere intuitivt design, der skal gøre hele arbejdsprocessen og administreringen af kundernes udvikling langt nemmere.


Hvad betyder det for SoMe-annoncøren?


Ændringerne er efter sigende en del af Facebooks helt nye designsystem, som de arbejder på i øjeblikket. Og disse opdateringer skal altså gøre de mange værktøjer, som du bruger hver dag, langt mere effektive, end de er nu.

Det nye interface i annonceadministratoren er allerede nu ved at blive rullet ud til de fleste annoncører og de mange kommende ændringer vil uden tvivl have store fordele.

Men når det så er sagt, er det formentlig nogle ændringer, der vil dele vandene blandt annoncørerne. Det kan nemlig kræve en del tilvænning, når det kommer til et splinternyt design. Og hertil er designmæssige ændringer ikke altid noget, der falder i alles smag hver gang.

Det er dog stadig vigtigt at kunne navigere rundt i systemet. Så begynd allerede nu at sætte dig ind i de nye ændringer. På den måde har du lettere ved at administrere dine (og dine kunders) kampagner på længere sigt.

Hvad kommer den nye opdatering til at betyde for dig og din virksomhed?