Linkedin annoncering

Hvorfor skal du lave målrettet LinkedIn annoncering?

 

LinkedIn har lige nu over 500 millioner brugere, og er et af de hurtigst voksende sociale medier. Det er et professionelt medie, hvor omdrejningspunkterne er erhverv, karriere, og networking med kollegaer og (potentielle) forretningspartnere.

 

Dette gør LinkedIn oplagt til markedsføring af B2B-virksomheder og leadgenerering, da brugerne på mediet allerede fra starten er indstillet på, at det handler om forretning, og derfor vil have en mere optimistisk
tilgang til eventuelle tilbud i stedet for at være afvisende fra start.

 

LinkedIn har givet deres annonceringsplatform et ordenligt løft siden Microsoft købte det sociale medie i 2016. Derfor rummer platformen nu langt flere muligheder end tidligere. Kontakt os i dag og få en uforpligtende snak om dine muligheder.

 

Sådan laver vi Linkedin annoncering

 

Før vi påbegynder din LinkedIn annoncering starter vi med at udarbejde en game plan for din annoncering.

 

En del af den game plan består i at afdække, hvad du ønsker at opnå med din annoncering på LinkedIn.

 

Derudover starter vi også med en grundig analysefase, hvor vi afsøger markedet, opnår forståelse for din virksomheds unikke profil og skaber en forståelse for den målgruppe, der skal rammes med din LinkedIn annoncering.

 

Når vi kender din virksomhedsprofil, markedet og målet kan vi opsætte effektive annoncer, så du får det største udbytte af dine annoncekroner.

 

Hvis du måler på billig CPM eller CPC er annoncering på LinkedIn ikke det rette valg for dig. Er det tilfældet vil Facebook annoncering være et mere oplagt valg. LinkedIn annoncering kræver en knivskarp segmentering for at du kan få det fulde udbytte. Hos makeitmedia forstår vi at opsætte annoncer på LinkedIn, der rammer de helt rigtige segmenter.

 

 

Kom godt i gang på LinkedIn

 

Vi sidder klar til at hjælpe dig i gang med annoncering på LinkedIn. Trænger du LinkedIn annoncering til at løft, kan vi også optimere dine nuværende kampagner. Skriv til mikkel@makeitmedia.dk eller ring på 28 71 44 70.

Mikkel

Mikkel Gisleson Steffensen

Tlf: 28 71 44 70

Fælles strategilægning og målgruppeanalyse

Vi ved hvad der virker på LinkedIn, derfor er vi i stand til at udarbejde en skarp LinkedIn startegi. Vi konstruerer i fællesskab en game plan over hvilke annoncetyper, der skal oprettes, og hvilke budskaber der skal kommunikeres. Derudover fastsætter vi sammen et månedligt budget for din LinkedIn annoncering. Hvis du selv har nogle indspark eller idéer til din kampagne, tager vi naturligvis højde for dette.

LinkedIn Insight Tag

LinkedIn Insight Tag er et lille stykke Javascript kode, som skal placeres på din hjemmeside. Dette stykke kode planter en cookie på alle besøgendes web browser, når de kommer ind på din hjemmeside. Det betyder, at vi kan målrette din LinkedIn annoncering mod folk, der tidligere har besøgt din hjemmeside – det er kraftfuldt!

LinkedIn Insight Tag, gør dig i stand til at køre retargeting kampagner, tracke konverteringer og få yderligere information om dem der interagerer med dine annoncer.

Retargeting

Vi skal ofte præsenteres for et produkt eller en service flere gange, før at vi tager en købsbeslutning. Derfor er retargeting, et meget kraftfuldt værktøj i din LinkedIn annoncering. Når vi har placeret LinkedIn Insight Tag på din hjemmeside, så kan vi målrette annoncering mod alle dem, der tidligere har besøgt din hjemmeside.

Retargeting er ikke blot et effektivt værktøj til at skaffe nye kunder til din virksomhed, men også et genialt tool til fastholde de eksisterende.

A/B splittests på LinkedIn

Vi anvender splittesting for at finde ud af hvilke af dine annoncer, der giver de bedste resultater. Vi tester løbende en række forskellige elementer af, for at finde ud af hvad der virker bedst. På den måde kommer vi hele tiden et skrift nærmere den perfekte annonce. En god splittest kan nemt resultere i 10x bedre annonceafkast.

Vores splittest bygger på en række forskellige kombinationer, så som farver, billeder, video og tekster. På den måde opnår du det største afkast til den billigste pris.

Kreativt grafisk design

For at du kan opnå det bedste afkast af din LinkedIn annoncering, er der behov for det rigtige grafiske udtryk. Vi sørger for at kombinere tekst, farver, billeder, video og knapper, så flest mulige fra din målgruppe reagerer på dine annoncer. Et godt grafisk udtryk optimerer klikraten og øger i sidste ende din omsætning. Du har selv mulighed for at levere det grafiske materiale – alternativt kan vi varetage produktionen af dette.

Løbende optimering

Vi opdaterer og optimerer løbende dine annoncer, så afkastet af din LinkedIn annoncering højnes. Når din målgruppe har set dine annoncer flere gange begynder annoncens relevans naturligvis at falde. Derfor sørger vi for at holde dine annoncer dugfriske ved at udskifte tekst, billeder og video. På den måde præsenterer vi din målgruppe for nye spændende annoncer, og klikraten forbliver høj.

Månedlig resultatrapport

Ved afslutningen af hver måned sender vi dig en overskuelig rapport, der viser resultaterne af din LinkedIn annoncering og vores arbejde fra løbende måned. Det skaber den bedste gennemsigtighed, at du får indblik i dine resultater og har mulighed for at kigge os over skulderen. Desuden kan du altid selv logge ind på din annoncekonto og følge med i dine resultater løbende.

Fast konsulent

Du får selvfølgelig tilknyttet en fast konsulent fra makeitmedia. Konsulenten vil altid være behjælpelig med at yde support og svare på alle spørgsmål vedrørende dine annoncer, din strategi eller din aftale med makeitmedia. Vi ønsker, at din LinkedIn annoncering skal skabe succes for din virksomhed.

Kontakt os her