fbpx
 

SoMe Up: Stories fra virksomheder får eget panel

SoMe Up: Stories fra virksomheder får eget panel

9. september 2019



Facebook Stories er muligvis ikke lige så populær som Stories på Instagram, men det kan måske gå hen og ændre sig i fremtiden.

Med op til 500 millioner daglige brugere af Stories på både Facebook og Messenger, er mastodonten nemlig overbevist om, at Stories er fremtiden.

Det forklarer måske også mastodontens stræben efter at finde nye metoder til at booste interessen for Stories på platformen.

Som noget helt nyt er Facebook nemlig begyndt at vise Stories fra virksomhedssider i et separat panel i nyhedsfeedet. En ny funktion der kan gå hen og blive værdifuld for langt de fleste virksomheder.


Stories fra virksomhedssider


Det er ingen hemmelighed, at Facebook fik idéen til Stories fra Snapchat. De gjorde i hvert fald ikke et forsøg på at skjule det, da de introducerede det som en del af Instagram for omkring 3 år siden (de ændrede ikke engang navnet).

Facebook valgte efterfølgende at føje Stories til deres egen platform for senere at gøre det tilgængeligt for virksomhedsssider, så de kunne oprette deres egen Stories.

Men nu er Facebook altså begyndt at teste nye metoder til at øge interessen for Stories på platformen.

Mere specifikt er Facebook nemlig begyndt at vise Stories fra sider i et helt nyt panel i brugernes nyhedsfeed.


Er Stories fremtiden?


Hvis Facebooks fremtidsudsigter er korrekte, vil Stories få en væsentlig rolle i fremtiden, når det kommer til interaktion på de sociale medier.

Facebook har nemlig selv meddelt sidste år, at de stærkt forventer, at Stories er på vej til at overhale opslag i nyhedsfeedet, som den mest almindelige måde, hvorpå folk deler deres indhold på tværs af de sociale medier.

Meget tyder i forvejen på, at Stories bliver mere og mere populær blandt brugerne, men så igen – 500 millioner daglige brugere er naturligvis mange, men det er stadig kun en tredjedel af alle platformens 1,5 milliarder daglige brugere.

I betragtning af dette kan det være vanskeligt at sige, om Facebook Stories er fremtiden. Men tydeligvis er der flere, der er begyndt at benytte Stories, og man kan sikkert forvente, at det vil stige efterhånden som flere unge kommer med om bord.

Når det så er sagt, så betyder det ikke, at der ikke er nogen værdifulde muligheder, når det kommer til virksomheder.


Derfor er det relevant for virksomheder


At placere Stories fra virksomhedssider i et separat feed-panel kan gå hen og blive utrolig værdifuldt for virksomheder, da det kan have en salgsfremmende funktion.

Panelet er nemlig placeret allerede i toppen af Facebooks nyhedsfeed, hvilket giver virksomheder en potentiel mulighed for, at komme før de mange opslag fra både familie- og venner. 

Det hjælper altså din virksomhed med at få opmærksomhed. Særligt hvis du leder efter en måde, hvorpå du kan øge dit Facebook-engagement.

Og hvis du i forvejen går og overvejer at bruge Facebook Stories til at promovere din virksomhed med eller måske begynde at cross-poste dine Instagram Stories, så kan dette muligvis være en anden årsag til at få dig til at bevæge dig i den retning – hvilket naturligvis er det, som Facebook håber på. Men til trods for det, kan det bestemt vise sig at være værdifuldt.

Meget lignende videoer er det selvfølgelig ikke alle virksomheder, der har kapacitet og/eller kreativitet til at bruge Stories.

Men med Facebooks tilføjelser af flere og flere værktøjer til fordel for virksomheder, er potentialet for brugen af Stories helt sikkert udvidet.

I den seneste tid har mastodonten nemlig introduceret funktionen slideshows til Stories og endda meddelt, at der kommer et nyt Stop-Motion værktøj, der efter sigende skulle tilbyde en helt ny måde at skabe interessante videoer på.

Så hvis du er på udkig efter at maksimere din rækkevidde på Facebook og Instagram, må du hellere begynde at overveje at inddrage Stories i din online markedsføring.

Bonusinfo: Har du også set, at Facebook har tilføjet muligheden for at stille et spørgsmål i Facebook Stories – ligesom på Instagram? Endnu en overvejelse du kan gøre dig, når du går i gang med din planlægning.