fbpx
 

SoMe Up – Facebook pixel skaber værdi for din forretning

SoMe Up – Facebook pixel skaber værdi for din forretning

Det kan i den grad betale sig at anvende Facebook Pixel. Men, hvad er det egentlig, og hvordan kommer man i gang? Her kan du blive klogere på det værdifulde værktøj, som hjælper din forretning med at indsamle vigtig viden om dine kunders adfærd.

 

Et gratis værktøj, der fodrer dig med værdifuld data

 

Facebook Pixel er et stykke kode, der gratis genereres af Facebook, som du placerer på din virksomheds website. Når en person besøger dit website og foretager en handling, udløses Facebook-pixlen, og så rapporterer den handlingen. Det kan eksempelvis være, at en bruger køber et produkt efter at have klikket på en annonce på Facebook. Den indsamler dermed værdifuld data, som gør at du kan spore konverteringer fra Facebook annoncer og måle trafikken i 2019.

 

Facebook pixel hjælper dig med at målrette og optimere annoncer

 

Facebook Pixel giver dig grobund for at målrette og optimere dine annoncer, hvilket gør den til et virkelig nyttigt værktøj. Dét at du kan overvåge, hvordan dine Facebook annoncer klarer sig, giver dig et præcist billede af, hvordan du skal bære dig an i fremtiden – og den viden er helt uvurderlig i din markedsførings-strategi.

 

Unik mulighed for at optimere konverteringsfrekvensen

 

Facebook Pixel fodrer dig med vigtige oplysninger og sørger for, at dine annoncer bliver set af de rette brugere, hvilket giver din virksomhed en helt unik mulighed for at forbedre konverteringsfrekvensen i 2019.

 

Anvend retargeting

 

Byg brugerdefinerede målgrupper eller “Custom Audiences”, for alle de brugere, der besøger din virksomheds hjemmeside, når du anvender retargeting. Herefter kan du ekskludere de brugere, som allerede har købt dit produkt, så de ikke skal spammes med annoncer for noget, de allerede har købt, eller du kan bruge det til at målrette annoncer med relaterede produkter og på den måde opsælge dine eksisterende kunder. Mulighederne her er stort set uendelige.

 

Udvid din kundedatabase med kopimålgrupper

 

Når du har styr på dine data over, hvem der interesserer sig for din virksomheds produkt, så kan du med fordel oprette en kopimålgruppe, som har tilsvarende interesser og demografi. På den måde kan du udvide din potentielle kundedatabase.

 

Sådan sporer du specifikke handlinger

 

Når brugere foretager bestemte handlinger på din virksomheds hjemmeside, kan du spore dem, der betyder noget for dig og din virksomhed.

Facebook har indbygget 17 standardhændelser – som du med fordel kan anvende, når du skal spore specifikke handlinger.

De mest oplagte handlinger, du kan spore:

  1. Køb (Når en kunde gennemfører et køb)
  2. Registrering (Når en bruger registrerer sig)
  3. Lægger i kurven (Når en kunde tilføjer et produkt til indkøbskurven)
  4. Søgning (Når en bruger anvender søgefunktionen på virksomhedens hjemmeside)
  5. Visning af indhold (Når brugerne lander på et bestemt sted på hjemmesiden)
  6. Kontakt (Når en potentiel kunde kontakter virksomheden)


Dette var bare en håndfuld af de 17 standardhændelser, som Facebook opererer med. Du kan selv tilføje flere detaljer til standardhændelserne eller oprette dine egne ved hjælp af brugerdefinerede hændelser og dermed tilpasse dem din virksomheds strategi og produkt.

 

Værdi for din forretning på den lange bane

 

Uanset, hvordan man vender og drejer det, så er Facebook pixel et værktøj, der vil gavne din markedsføring i 2019 og skabe værdi for din forretning på den lange bane. Og det er som sagt ganske gratis – så, hvad venter du på?