Facebook annoncering

Hvorfor skal du lave målrettet annoncering på Facebook?

 

Brugen af annoncering på Facebook er siden 2010 stedet med over 680%, og det er selvfølgelig ikke uden grund. Bare i Danmark alene er der i dag over 3.500.000 brugere på Facebook, og dette betyder naturligvis, at din målgruppe er iblandt dem.

 

Fordelen ved at annoncere på Facebook fremfor eksempelvis trykte medier er bl.a., at vi altid kan måle helt præcist, om du rent faktisk tjener penge på hver enkelt annonce. Dette betyder altså i praksis, at du altid vil have et 100% klart overblik over, hvad dine penge bliver brugt til, og du kan se sort på hvidt, at dine annoncer er en positiv investering.

 

Fælles strategilægning og målgruppeanalyse

Vi aftaler i fællesskab hvilke annoncetyper, der skal oprettes, hvad budskabet er, og hvordan de skal vises. Derudover fastsætter vi sammen et månedligt budget for omkostningerne til Facebook – altså det beløb, der betales til Facebook for at få annoncerne vist. Hvis du selv har ønsker, idéer eller krav til kampagnen, vil vores arbejde naturligvis tage udgangspunkt i dette.
Med den rigtige målgruppe undgår du at spilde penge på ineffektiv markedsføring. Gennem en grundig analyse vurderer vi, hvilken målgruppe, der bedst reagerer på dine annoncer.

Integrering af Facebook Pixel

En Facebook Pixel er et lille usynligt stykke kode, der indsættes på din hjemmeside eller webshop, som herefter fortæller os helt nøjagtigt, hvad de personer, der klikker på dine annoncer, foretager sig på din hjemmeside. Vi kan bl.a. se, om de ender med at lave et køb, føje et produkt til kurven, tilmelde sig dit nyhedsbrev, eller lignende. Disse informationer bruges til at tilpasse dine annoncer til det næste skridt i din markedsføring: retargeting.
Vi sørger selvfølgelig for opsætningen af din Facebook Pixel med de relevante indstillinger for din forretning.

Retargeting

En forbruger skal typisk se et produkt flere gange, før personen beslutter sig for at foretage et køb, og det er derfor via retargeting, at Facebook annoncering virkelig skinner igennem og kan skabe værdi for din virksomhed. Ved hjælp af de data, vi har indsamlet via din Facebook Pixel, kan vi målrette dine annoncer til alle de potentielle kunder, der før har besøgt din hjemmeside eller webshop for at minde dem om de produkter, de har kigget på, men endnu ikke købt. Retargeting er samtidig en ekstremt effektiv måde at fastholde sine kunder og få dem til at handle hos dig igen.

Grundige A/B splittests

Splittesting er en metode, der benyttes for at fastslå, hvilke annoncer, der producerer de bedste resultater. Her tester vi løbende forskellige elementer af dine annoncer mod hinanden, og vælger selvfølgelig dem, der performer bedst. På denne måde kommer vi vha. hypoteser og udelukkelsesmetoden hele tiden et skridt nærmere den “perfekte” annonce, og en god splittest kan nemt resultere i op til 10x større kampagnegevinst. Vi laver altid grundige splittests med forskellige kombinationer af eks. farver, billeder og tekster for at sikre, at du altid får de bedste resultater til lavest mulige pris.

Kreativt grafisk design

Den optimale annonce kombinerer tekst, farver, billeder, og knapper på den rigtige måde for at sikre, at din målgruppe reagerer bedst muligt med annoncerne, når de får dem vist. Dette optimerer klikraten og øger i sidste ende din omsætning. Du kan selvfølgelig levere dine egne billeder, hvis du ønsker – ellers står vi for produktionen af materialet, eller henter selv nogen fra vores database af relevante billeder.

Løbende optimering

Gennem hele forløbet opdaterer og optimerer vi dine annoncer. Når din målgruppe har set en annonce flere gange, og annoncens relevans begynder at falde, skifter vi billeder og tekst ud, så din målgruppe bliver præsenteret for en ”ny” og frisk annonce, inden de bliver træt af den gamle. På den måde sørger vi for altid at fastholde en høj klikrate på dine annoncer.

Månedlig resultatrapport

Ved afslutningen af hver måned sender vi dig en overskuelig rapport, der viser resultaterne af dine annoncer og vores arbejde fra løbende måned. Det er vigtigt for os, at der altid er 100% gennemsigtighed i vores arbejde, og derfor kan du selvfølgelig også altid selv logge ind på din annoncekonto og holde øje med, hvordan dine annoncer performer.

Fast konsulent

Du får selvfølgelig tilknyttet en fast konsulent fra makeitmedia. Konsulenten vil altid være behjælpelig med at yde support og svare på alle spørgsmål vedrørende dine annoncer, din strategi, eller din aftale med makeitmedia.

Kontakt os her